لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

دلیل ترک خوردن دیوار آجری

دیوارهای مستحکم آجری و ترک‎های مزاحم

دیوارها که معمولا از آجر ساخته می‎شوند، استحکام بالایی دارند، تا بتوانند از فضای داخل محافظت کنند. پس از گذشت مدتی استحکام آن به دلایل مختلفی مانند رطوبت آب‌وهوا کاهش می‎یابد و ممکن است با ترک‌های بزرگ و کوچکی روبرو شود. البته اگر اقدامات لازم از سوی مالک انجام شود، ترک‎ها هیچوقت مشکل‎ساز نخواهند شد. 

(جهت خرید آجر فشاری کلیک کنید)



ترک‌ها را سریعا‎ از روی دیواری از بین ببرید تا بتوانید به استحکام دیوار خود اطمینان کنید!


ترک‌ها به دلایل مختلفی بر روی دیوارهای آجری ظاهر می‎شوند، به عنوان مثال یکی از این دلایل استفاده از مصالح نامرغوب هنگام ساخت دیوار است. یعنی اگر از بهترین مصالح و آجرها برای ساخت دیوار استفاده کنید، تا حد امکان می‌توانید از ترک‎های نگران‎کننده دیوارهای آجری در امان باشید.



علت ترک‌های دیواری آجری چیست؟


یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید علت ترک افتادن روی دیوارتان را پیدا کنید و نسبت به ترمیم کردن آن‎ اقدام کرد، بازگردانی ظاهر اصلی دیوار و همچنین مقاومت آن است. با انجام این کار می‎توانید مجددا، استحکام بالای دیوار را به آن بازگردانید.
یکی از مشخصات اصلی ترک‏های دیوارهای آجری، شکل زیگ‌زاگی بودن آن‎ها است. این در حالی است که اگر در دیوارهای سیمانی، ترک ایجاد شود، به شکل یک خط صاف درمی‎آید. در ادامه چندین دلیل ترک‌های دیواری آجری را بررسی می‎کنیم تا متوجه شوید که می‎توانید خودتان مشکل‎اش را حل کنید یا باید از یک متخصص کمک بگیرید.


سه دلیل مهم ترک خوردگی در دیوارهای آجری به شرح زیر است:


• معماری نادرست و اجرای ضعیف ساختمان‎سازی: زمانی که در مراحل ساخت، از رعایت کردن نکات لازم مانند طراحی کردن خانه براساس زلزله، پرهیز کرده باشید، ممکن است در طولانی مدت با مشکل‎هایی مانند ترک دیوار روبرو شوید.


• ترک‌خوردگی دیوارهای آجری در اثر نشست ساختمان: یکی دیگر از دلایل ترک خوردن دیوارهای آجری این است که ساختمان بر روی خاکی احداث شده است که تحمل انتقال آن بار را ندارد. در ضمن خاکبرداری غیر اصولی پیش از ساخت نیز می‌تواند باعث نشست ساختمان شود.


• تاسیس ساختمان بر روی خاک نرم: خاک نرم نیز از دیگر دلایل ترک خوردن دیوارهای آجری است، زیرا این خاک‎ها به هنگام مرطوب بودن، حجیم هستند و زمانی که رطوبت خود را از دست می‌دهند، خشک می‎شوند و حجم‎‌شان را از دست می‏دهند.



ترک خوردن دیواری آجری


بررسی رفع کردن ترک‏ها


برای این که بتوانید ترک‎های ایجاد شده روی دیوار را ترمیم کنید، باید این کار را زمانی انجام دهید که دیوارها به طور کامل خشک هستند. اگر دیوار خشک بود اما ملات تهیه شده، به دیوار نمی‌چسبید، یعنی آب آن زیاد است، باید کمی صبر کنید تا کمی‎ خشک‏تر شود.
اگر ترک‌ها گسترده‎تر از آن باشد که بتوانید با ملات آن را ترمیم کنید، نیاز دارید تا یک بخشی از دیوار را خراب کنید و مجددا بسازید. در این صورت نیز احتمالا به یک فرد متخصص نیاز خواهید داشت.
اگر هنوز دیوارتان را نساخته‎اید یا می‌خواهید آن را ترمیم کنید، بخش زیر را با دقت مطالعه کنید!


آجر فشاری یکی از انواع آجرها است که استحکام بالایی نسبت به آجرهای عادی دارد. استفاده از این نوع آجرها مزایای زیادی دارد، به عنوان مثال شما می‎توانید در همه جای کشور آن را تهیه کنید و با قیمت مقرون‌‎به‎صرفه آن دیوارتان را ترمیم کنید. تمام این ویژگی‎ها، در کنار استحکام بالای آجر فشاری است که می‎توانید با خرید آجر فشاری از آن‎ها بهره‎مند شوید.

با رفع ترک‎ها، دیواری مستحکم داشته باشید

افتادن ترک بر روی دیوار، یکی از دلایل اصلی نگرانی صاحب‌خانه‎ها است. ترک خوردن دیوارهای آجری می‎تواند دلایل متعددی داشته باشد که از جمله آن می‎توان به نشست کردن زمین اشاره کرد. برای ترمیم آن‌ها می‎توانید از ملات استفاده کنید تا دیوار مجددا استحکام خود را به دست‌آورد. اما اگر ترک بیش از اندازه طویل بود، احتمالا باید آن قسمت از دیوار را خراب و مجددا نسبت به ساخت دیوار اقدام کنید.

کلام آخر:

در این مقاله در خصوص علت ترک خوردن دیوار آجری را بیان کردیم. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای ما مفید بوده باشد و با بیان نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب وبسایت آجر سامان یاری فرمائید.

تعداد نظرات : 0