لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

راهکار مراقبت و نگهداری از آجر نما

آجرها بدون شک برای استفاده دراز مدت ساخته شده اند. در نتیجه، جز مصالح مورد علاقه برای طراحی ساختمان و انواع سازه ها هستند.
آجرها را در همه جا، از دیوارها گرفته تا سنگفرش ها خواهید یافت. (جهت خرید آجر فشاری کلیک کنید) تمام شرایط محیطی، از آفتاب داغ گرفته تا کپک، باد و رطوبت، اثری هر چند مختصر بر روی آنها می گذارد، اما آسیب جدی نمیبیند، در این مقاله قصد داریم نکات موثری را در خصوص مراقبت از آجرها بیان کنیم، با ما همراه باشید.

تماس آب با آجر به دوام آن آسیب میزند. افزایش رطوبت و بارش باران باید یکی از دغدغه های اصلی شما باشد.
در طول فصل بهار یا زمستان ، آجرها ممکن است به دلیل بارش مداوم باران آب را جذب کنند. به این ترتیب، امکان ایجاد ترک بر روی آجرها وجود دارد.
در فصل زمستان، وجود آب در آجر آسیب بیشتری وارد میکند. این امر می تواند منجر به فرآیند یخ زدگی و ذوب شود که باعث بدتر شدن آسیب آجرهای شما خواهد شد. بنابراین، رفع آسیب ناشی از تماس آب در اسرع وقت یک امر بسیارضروری است.

راه حل:


در صورت امکان هر پنج سال یک بار ملات کاری مجدد انجام دهید. با این کار آجرها برای مدت طولانی تری دوام خواهند داشت و می تواند آسیب ساختاری را برطرف کند و طول عمر آجر را افزایش دهد. همچنین، سرریزها و ناودان ها را تعمیر کنید تا مطمئن شوید که تمام آب باران را از خانه شما دور می کنند.
در مواقع بنایی روی سطوح دیوارهای آجری ، سنگهای نما ، اندودهای سیمانی و اندودهای شیمیایی ملات پاشیده می شود که باید این ملاتها قبل از بهره برداری از سطح نما پاک شود..
شوره سفید رنگ در آجرهایی دیده می شود که در اثر مکش آب و یا جذب رطوبت ، نمکهای موجود در گل پخته را به شکل کپک بر سطح آجرکاری ساختمان نمایان می سازند . چنانچه شوره زیاد باشد ، آن را چند بار با آب و جارو باید شسته شود. اگر با شستن برطرف نشد ، با اسید رقیق و برس سیمی ، شوره های حاصله را از نما پاک کنید.
در شهرهای بزرگ صنعتی ، سطوح تمامی بناهایی که در کنار کارخانه ها قرار دارند ، ممکن است دوده بگیرد . چنانچه دوده چرب نباشد ، با جارو و گردگیری می توان آن را تمیز کرد. اما اگر دوده چرب باشد ، به نسبت غلظت چربی آن از اسیدهای رقیق تا غلیظ استفاده می کرده که پس از مصرف ، فورا باید سطح نما را با آب شسته شود . قابل توجه اینکه استفاده از اسید غلیظ باید به اندازه ای باشد که سطح آجرکاری و یا سنگهای آهکی دچار فرسودگی و خوردگی نشود.

کلام آخر:
در این مقاله درمورد نحوه نگهداری از آجر مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجر سامان با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.



 

آجر فشاری





 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0