لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با آجر فشاری و مشخصات فنی آن

آجر فشاری ، از قدیمی ترین انواع تولیدات آجر می باشد که از آن به آجر های گری یا آجر زبره یا آجر توپر یاد می شود.ابعاد آجر فشاری 22 × 10 × 5/ 5 یا با همین طول و عرض ولى به ضخامت 4 یا 3 سانتی متری می باشد. از آن جایى که موقع خشت زدن با دست، گوشه هاى گل در قالب با انگشت فشار داده مى شد، این آجر به آجر فشارى مشهور شد. این نوع آجر براى گرى چینى ، استفاده مى شود.
از دیگر انواع آجر فشاری می توان به آجر فشاری قرمز و آجر فشاری ماشینی و آجر فشاری کوره ای اشاره کرد.
از آجر فشاری قبلا در نقش دیوار های باربر ساختمان ها ، طاق ضربى، دیوارهاى حمال، جدا کننده و هم چنین به صورت آبساب براى نماسازى به صورت وسیع مورد استفاده قرار می گرفت اما رفته رفته به علت وزن زیاد آن و نیز مرتفع شدن سازه ها از کاربرد در دیوار چینی به کاربرد در فونداسیون سازی تغییر کاربرد پیدا کرد و به تبع آن میزان مصرف آن نیز کاهش یافت .


فروش آنلاین آجر و سفال


دیگر کمتر ساختمانی را می توان یافت که در دیوار چینی از این نوع از آجر ها استفاده نماید هر چند نسبت به تیغه و سفال از مقاومت فشاری بالاتری برخوردار است ولی این نکته زمانی حائز اهمیت بود که از آن به عنوان دیوار باربر استفاده می شده است.
در قدیم به آجر فشاری آجر قزاقی نیز گفته می شد و این به آن دلیل است که اولین بار صنعت تهیه و تولید این نوع آجر را قزاقها وارد ایران نمودند.


کاربرد آجر فشاری:


-کرسی چینی (فونداسیون)، دیوارچینی طبقات زیر همکف، دیوار های باربر .
-آجرفشاری خوب دارای عمر طولانی بوده و قابلیت بازیابی می باشد.
– از آجرفشاری به دلیل قابلیت بازیابی، از مصالح دوست دار محیط زیست نام برده می شود.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با آجر فشاری و مشخصات فنی آن(قسمت دوم) دیدن کنید.

قیمت آجر فشاری


قیمت آجر فشاری ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند منطقه جغرافیایی، کیفیت آجر، نوع طرح و ابعاد آجر، وضعیت بازار و سایر عوامل متغیر، متفاوت باشد. با توجه به اینکه اطلاعات من در مورد قطعات ساختمانی کامل نیست و داده‌های قیمتی به‌روز ندارم، نمی‌توانم به صورت دقیق قیمت آجر فشاری را بیان کنم.



 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

آجر فشاری




تعداد نظرات : 0