لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با نحوه اجرای سقف کوبیاکس

سقف کوبیاکس یا دال بتنی دوطرفه توخالی، نوعی سقف سبک است که دورن آن ، گوی های پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن وجود دارد. محل قرارگیری این گوی های پلاستیکی، در حد فاصل مش های میلگردی بالا و پایین می باشد.(جهت مشاهده قیمت بلوک دیواری کلیک کنید)
در سقف کوبیاکس برای حفظ خاصیت باربری 2 محوره، گوی های پلاستیکی را جایگزین انواع بلوک های سقفی می کنند همچنین بارهای مرده غیر سازه ای نیز حذف می گردند. ریختن 2 لایه بتن در قسمت فوقانی و تحتانی دال ها و ایجاد 2 شبکه مش در بالا و پایین دال موجب می شود این نوع سقف باربری بسیار مناسبی داشته باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


روش اجرا سقف کوبیاکس:


سقف کوبیاکس از طریق 4 روش قالب بندی، آرماتوربندی، جایگذاری گوی ها و بتن ریزی اجرا می شود.


1- قالب بندی


در این مرحله از اجرای سقف کوبیاکس باید از قالب های فلزی به شکل کفراژ استفاده گردد. ضمنا زیرسازی سقف کوبیاکس برای عمل قالب بندی باید به گونه ای باشد که به سمت بالا مقداری خیز داشته باشد تا در هنگام بتن ریزی، تراز گردد.


2- آرماتور بندی


شبکه میلگردهای بالایی در مقایسه با میلگردهای پایینی باید دارای فاصله بیشتر و قطر کمتر باشد همچنین نیاز است با فاصله از گوی ها و با استفاده از مفتول در دوجهت بصورت عمود برهم تنیده شوند. ضمنا به یاد داشته باشید که قبل از قرارگیری گوی ها باید میلگردهای پایینی در محل مورد نظر و طبق نقشه های سازه اجرا گردند.(جهت خرید بلوک دیواری کلیک کنید)


3- جای‌گذاری گوی ها


در این مرحله از اجرای سقف نیاز است گوی ها دقیقا در محل مورد نظر قرار بگیرند بنابراین برای بالا بردن دقت باید از شابلون های مخصوص استقاده شود. سپس نیاز است برای ثابت ماندن گوی ها، با استفاده از مفتول آنها را به شبکه میلگردهای پایینی وصل کنند تا در هنگام بتن ریزی حرکت نکنند و جابه جا نشوند.


4- بتن ریزی


در این مرحله برای رسیدن بتن به آرماتورهای تحتانی و عدم تخلخل در این ناحیه، ابتدا لازم است یک لایه بتن 10 سانتی متری ریخته و ویبره گردد. سپس بلا فاصله باید بتن ریزی مرحله دوم انجام شود و در نهایت سقف تسطیح گردد. ضمنا بتن ریزی سقف کوبیاکس باید از طریق پمپ هوایی صورت گیرد.


کلام آخر


در مقاله فوق درمورد نحوه اجرا کردن سقف کوبیاکس بصورت کامل توضیح دادیم؛ امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گیرد.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با سقف دال بتنی و انواع آن دیدن کنید.






 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0