لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت بلوک AAC با بلوک NAAC

هر دو بلوک ذکر شده، بلوک متخلخل سبک هستند که در ساختمان سازی به کار می‌روند و ویژگی‌های مشابهی نیز دارند. AAC به بلوکی گفته می‌شود که به روش‌های گازی ساخته شده است و پف می‌کند. بعد از این مرحله بلوک را می‌برند و به قطعات مورد نظر در دمای بالای ۲۰۰ درجه سانتی گراد استفاده می‌کنند(جهت خرید بلوک دیواری مرغوب کلیک کنید)
وزن مخصوص aac از بلوک naac کمتر است و به همین دلیل مقاومت بیشتری دارد.
در بلوک aac به ویژگی های بسیاری می توان اشاره نمود سهولت ، سرعت و ایمنی در ساختمان سازی اتلاف انرژی کمتر و مقاومت بیشتر در ساختمانهایی که از بلوک aac استفاده کردند بسیار مورد توجه قرار گرفته است


مزایای بلوک aac


همان گونه که در ابتدا اشاره شد، این گونه بلوکها از وزن کمی برخوردار می باشند که همین امر می تواند در کاهش وزن ساختمان تاثیرگذار باشد. هم چنین می تواند به عنوان یک عایق حرارتی نیز مورد استفاده قرار گیرد.


معایب بلوک aac


استفاده از بلوک aac معایبی نیز به همراه دارد. که از جمله می توان به قیمت بالای آن ها، استحکام نسبتا پایین، عدم سازگاری این گونه بلوکها با محیط زیست و آسیب پذیری آن ها اشاره کرد.


بلوک clc


بلوک پرلکس که با نام بلوک clc نیز شناخته می شود، بلوکهای بتنی سبک وزنی هستند که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این بلوک از تزریق فوم به بتن متشکل از سیمان و ماسه ریزدانه به دست می آید. از این بلوک می توان به جای آجر و سفال در ساخت دیوار استفاده کرد.


کاربرد بلوک پرلکس :

از این بلوک به دلیل عدم نفوذ پذیری رطوبت در ساختمانهای مسکونی انبارها هتل ها و مراکز تجاری در کف سازی ساختمان و دیوارچینی ساختمان و به طور کلی در پروژه های صنعت ساختمان کاربرد دارد.



مزایای بلوک پرلکس ( clc)


1. سرعت و سهولت در اجرای کار
2. عایق صوتی مناسب به دلیل ساختار مجوف و حفره ای آن
3. عایق رطوبت
4. عدم قابلیت اشتعال و آتش سوزی به دلیل داشتن ساختاری متخلخل
5. داشتن فاق و زبانه جهت چفت شدن به یکدیگر


معایب بلوک پرلکس (clc)


1. عدم استحکام کافی در متصل نبودن کامل به سازه
2. غیر قابل استفاده در دیوارهای باربر
3. کاهش فضای مفید ساختمان به دلیل حجیم بودن بلوکها
4. به دلیل استفاده از ماده سیلسی در مواد تشکیل دهنده از آن به عنوان مصالح غیر اقتصادی و گران قیمت نام برده می شود


تشخیص بلوک مرغوب از نامرغوب :


1. لبه های بلوک مرغوب باید محکم و سخت باشد و اگر با دست لبه های بلوک نامرغوب را فشار دهید حتما خرد می شود که این به علت کمبود سیمان در ملات و یا عدم اختلاط سیمان با ماسه یا پوکه و یا آبیاری کم و یا نا مناسب بلوک است.
2. بلوک محکم و درجه ۱ اگر از ارتفاع حدود ۱٫۵ متر روی زمین خاکی سفت بیفتد نباید بشکند و یا از ارتفاع یک متری روی زمین بتنی بیفتد نیز نباید بشکند.
3. بلوکهای مرغوب رنگی یکدست و رو به تیره دارند ( رنگ سیمان ) اگر متوجه رنگارنگی بلوکها شدید بدانید که یا ملات ها با میکسر هم نخورده است و یا اپراتور میکسر نسبت به اختلاط را در هر نوبت دلخواه می گیرد.
4. بلوکی نامرغوب است که در ملات آن خاک باشد که این خاک به مرور باعث عدم سخت شدن کامل می شود.
5. بلوکی مرغوب است که دانه بندی درشت و زمخت داشته باشد و بلوک نامرغوب دانه بندی ریز دارد که استحکام این دو بسیار متفاوت است.


کلام آخر


امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجر سامان یاری فرمایید


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با بلوک سیمانی فوم دار دیدن کنید.





 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0