لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

نحوه ساخت بلوک سبک

در این مقاله قرار است نحوه ساخت بلوک‌های سبک استاندارد را در کارگاه‌ها و کارخانجات توضیح داده دهیم.(جهت خرید بلوک دیواری کلیک کنید) بلوک‌ سبک سیمانی مورد نظر در شرایط استاندارد از سیمان های هیدرولیکی، سبکدانه‌های پایه معدنی، (طبیعی یا مصنوعی) که ترکیبی از سبکدانه‌های معدنی و آلی (طبیعی یا مصنوعی)، در صورت لزوم افزودنی‌های مناسب و آب ساخته می‌شوند. مواد اولیه، نسبت‌های اختلاط، روش تولید و نوع عمل آوری در فرآیند سخت شدن بلوک باید به گونه‌ای انتخاب شوند که الزامات مندرج در استاندارد را برآورده می سازد.
سبکدانه‌های ساخت بلوک سبک از جمله دانه‌هایی مانند پوکه معدنی، رس منبسط شده است. البته گاهی این سبک دانه‌ها مخلوطی از هر دو است. سبک دانه‌های ساخت بلوک سبک می‌تواند هر نوع سبکدانه پایه معدنی یا سنگدانه‌ای که بلوک ساخته شده با آن بتواند الزامات استاندارد را برآورده سازد، قابل استفاده است. همچنین ترکیبی از سبک دانه‌های معدنی و آلی نیز در ساخت بلوک‌های سیمانی سبک استفاده می‌شود.


طریقه ساخت بلوک‌های سبک اتوکلاو


طریقه ساخت بلوک های سبک در کارخانجات تمام اتوماتیک به این صورت می باشد: برخی از دستگاههای بلوک زنی پیشرفته کاملا اتوماتیک هستند و بدون دخالت انسان فرایند تولید طی می‌شود. در این مطلب نحوه تولید بلوک توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک را بطور خلاصه توضیح می‌دهیم.
در ابتدا سیمان به همراه پوکه معدنی روی تسمه‌ی نقاله وارد می‌شود. مقدار سیمان و پوکه معدنی توسط اپراتور تنظیم شده. این مواد وارد میکسر می‌شود. بعد از مخلوط و یکنواخت شدن مواد به صورت خودکار به سمت دستگاه‌های تمام اتوماتیک ثابت وارد یا تزریق می‌شود. بعد از پرس و ویبره بلوک، روی صفحات مخصوص قرار می گیرد. صفحاتی که بلوک سبک را روی خود حمل می‌کنند، با کمک تسمه نقاله به یک آسانسور بیست طبقه منتقل می‌شود. با قرار گرفتن هر یک از صفحات در هر طبقه، آسانسور به طور خودکار یک طبقه به بالا انتقال می‌یابد. بعد از اینکه ظرفیت آسانسور تکمیل شد، آسانسور را از دستگاه جدا کرده و به سالن بخار انتقال داده می‌شود. بعد از ان آسانسور دیگری جای آسانسور قبلی قرار داده می‌شود.


تولید نهایی بلوک


بعد از اینکه تولید کامل شد، تولیدات را به اتاق بخار منتقل کرده و کرکره‌های سالن بخار را پایین کشیده می‌شود. پس از آن بلوکهای سبک تولید شده به مدت 12 ساعت بخار داده می‌شود. بعد از کلاو شدن بلوک‌ها، سخت و محکم شده و آماده برای پالت شدن می‌شوند. به سمت دستگاه پالت چین ارسال شده و دستگاه پالت چین بلوکهای سبک تولید شده را به طور خودکار پالت می‌کند. سپس هر پالت تسمه کشی شده. بعد از بازرسی توسط مسئول کنترل کیفیت برگه تولید آن تکمیل و روی پالت فوق نصب می‌شود.
طبق برنامه گزارش کیفیت بلوک، بطور رندوم نمونه‎های روزانه به آزمایشگاه ارسال می‌شود. نتیجه گزارش روزانه به سازمان استاندارد ملی ایران ارسال می شود. اگر جواب آزمایش در آزمایشگاه کارخانه مطابق با استاندارد کالا نباشد، هر چه سریعتر برای رفع مشکل به کارخانه گزارش شده تا بلوکها از کیفیت بالای استاندارد برخوردار باشند.

کلام آخر:


در این مطلب قصد داشتیم شما را نحوه ساخت بلوک دیواری سبک آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه مصالح ساختمانی مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت آجر سامان یزد نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجر سامان یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با نحوه تولید بلوک سیمانی استاندارد دیدن کنید.




 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0