لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با بلوک لیکا (قسمت اول)

بلوک دیواری لیکا، از بهترین نوع بلوک ساختمانی به شمار می رود که از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. این نوع بلوک به دلیل ویژگی های شگفت انگیزی که دارد، جز پرمصرف ترین نوع بلوک ها محسوب می گردد. همچنین وجود دانه های لیکا در مواد اولیه ی آن، موجب شده است مزایای آن دو چندان شود.(جهت خرید بلوک دیواری کلیک کنید) اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی ویژگی های منحص به فرد بلوک دیواری لیکا، در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


ویژگی های منحصر به فرد بلوک دیواری لیکا:


بلوک دیواری لیکا، دارای ویژگی های شگفت انگیزی می باشد که عبارتند از:


* مهاربندی
وزن سبک
سهولت در اجرا
آسودگی حرارتی
فاقدترک خوردن
عایق در برابر آتش
استحکام و پایداری
مواد اولیه استاندارد
مقاوم در برابر صوت
ابعاد یا اشکال منظم
مقاوت بالا در برابر حرارت


در ادامه، به توضیحات هریک از گزینه های بالا خواهیم پرداخت.


• وزن سبک:


یکی از مزایای استفاده از بلوک دیواری لیکا، وزن سبک و سهولت کار با آن است؛ از این رو کاربرد آن در ساختمان سازی موجب کاهش زمان انجام پروژه و هزینه ها می گردد. جالب است بدانید سبک وزن بودن بلوک دیواری لیکا، موجب شده است از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار شود. یکی از مهمترین ویژگی های مثبت آن، این است که موجب کاهش وزن ساختمان می شود. همچنین در صورت ایجاد شرایط جوی همچون زلزله، خسارت ناشی از آن کاهش می یابد.

• مقاوم در برابر حرارت:


وجود دانه های لیکا در این نوع بلوک دیواری، موجب مقاوم شدن آن در برابر حرارت شده و به عنوان نوعی بلوک عایق حرارتی شناخته شده است. جالب است بدانید عایق حرارت بودن بلوک دیواری لیکا، مورد تائید مرکز تحقیقات راه، شهرسازی و ساختمان واقع شده است. لازم به ذکر است عایق کاری دیواره های اطراف توسط بلوک دیواری لیکا که به عنوان عایق همگن محسوب شده است، توسط سازمان سوخت کشور مورد تائید می باشد.


• عایق در برابر آتش:


طبق نتایج به دست آمده ازآزمایش های متفاوت بر حسب استاندارد ملی، میزان یکپارچگی، باربری و نارسانایی حرارت دیوارهای ساخته شده از بلوک دیواری لیکا تا حد ممکن فراهم سازی می گردد. همچنین لازم به ذکر است دیوار های ساخته شده از بلوک دیواری لیکا، از توانایی مقابله با آتش، به مدت 2 الی 3 ساعت برخوردار هستند.


• فاقد ترک خوردن


بهتر است بدانید بلوک دیواری لیکا در مقایسه با انواع بلوک های دیگر، از میزان ترک خوردگی کمتری برخوردار است؛ بدین معنا که بلوک های دیگر بر اثر جمع شدگی بیش از حد خمیر سیمان در یک نقطه، دچار ترک های نازک در بافت بلوک شده و میزان استحکام بلوک را کاهش می دهد. جمع شدن بیش از اندازه خمیر سیمان در یک نقطه، به علت عدم وجود دانه های لیکا در برخی از بلوک ها همچون گازی و فوم می باشد. میزان جمع شدگی سیمان در بلوک های دانه دار، کمتر از 065/0 می باشد که کمتر از میزان مجاز بوده و مانع از ترک خوردن بلوک می گردد.


• مقاوم در برابر صوت:


به طولی که در مایعات، جامدات و گازها انتشار میابد، صدا موج مکانیکی گفته می شود. میزان امواجی صوتی که توسط انسان ها قابل شنیدن است، بین 20 الی 20 هزار هرتز است. بهتر است برای جداره ی ساختمان ها به ویژه دیوار، از بلوک های دیواری استفاده شود که میزان مقاوت بالایی در برابر امواج صدا دارند؛ به گونه ای که اجازه ی ورود هیچ گونه امواج صوتی به داخل ساختمان ندهد یا به گونه ای باشد که به آستانه شنوایی افراد نرسد. جالب است بدانید یکی از بهترین بلوک های دیواری که از میزان مقاومت بالاتری در مقایسه با انواع بلوک های سبک دیگر برخوردار می باشد، بلوک دیواری لیکا است.


کلام آخر:


بهتر است برای ساختمان سازی، بهترین نوع مصالح را مورد استفاده قرار دهید؛ به گونه ای در مقابل انواع شرایط جوی همچون زلزله،برف، باران و...میزان مقاوت بالایی داشته باشد. میتوانید برای تهیه ی مصالح ساختمانی خود همچون بلوک دیواری، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید. همچنین برای خرید آسان و مطمئن میتوانید از خرید اینترنتی وبسایت های معتبرهمچون آجر سامان استفاده نمائید تا از مصالح ساختمانی با کیفیت و درجه یک بهره مند شوید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار داد اطلاعاتی در زمینه ی ویژگی های مثبت بلوک دیواری لیکا بود؛ البته لازم به ذکر است محتوای آن در این قسمت به پایان نخواهد رسید و در مقالات منتشر شده ی بعدی، به ادامه آن خواهیم پرداخت. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با بلوک دیواری لیکا(قسمت دوم) دیدن کنید.




 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0