لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با بلوک سبک (قسمت اول)

بلوک دیواری، یکی از پر مصرف ترین مصالح ساخت و ساز محسوب می گردد که براساس ویژگی های منحصر به فردی که دارد، مورد پسند اغلب معماران و طراحان ساختمانی واقع شده است. این نوع بلوک از دانه های سبک طبیعی و صنعتی همچون پوکه معدنی، لیکا(رس منبسط شده) و دیگر مواد اولیه مثل ماسه، سیمان، آب و... تولید می گردد. میزان چگالی این نوع بلوک 1700 و جرم حجمی آن، بین 800 الی 850 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. میزان مقاوت بلوک سبک دیواری در برابر فشار، 17.5 مگا پاسکال می باشد. بلوک سبک دیواری از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد که میتواند نقش موثری در محبوبیت آن داشته باشند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی مزایای منحصر به فرد بلوک سبک دیواری، در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


11 ویژگی شگفت انگیز بلوک سبک دیواری (قسمت اول)


بلوک سبک دیواری از مزیت های شگفت انگیزی برخوردار می باشد که در موارد زیر، به 10 مورد از آن ها اشاره شده است:


1) کمیت وزن:


یکی از مهمترین ویژگی های مثبت بلوک سبک دیواری، کمیت وزن آن است؛ بدین معنا برای کاهش وزن ساختمان ، از آن در ساخت و ساز استفاده می نمایند. بهتر است بدانید در صورتی که وزن ساختمان کاهش یابد، میزان خطر شرایط جوی همچون زلزله و خسارت ناشی از آن نیز کاهش می یابد. یکی دیگر از مزیت های کم بودن وزن بلوک سبک دیواری، این است که نقش موثری در کاهش زمان اجرا و هزینه های ناشی از آن دارد.


2) مقاومت در برابر آتش سوزی:


از آنجایی که در مواد اولیه بلوک سبک دیواری، دانه های لیکا مورد استفاده قرار گرفته است، از مقاوت بالایی در برابر آتش سوزی برخوردار می باشد؛ زیرا دانه های لیکا توانایی مقاومت در برابر دما تا 1200 درجه سانتی گراد را دارد.(جهت مشاهده قیمت بلوک دیواری کلیک کنید)


3) استحکام پذیری بالا در برابر یخ زدگی:


از دیگر مزیت های بلوک سبک دیواری، میزان استحکام بالای آن در برابر یخ زدگی می باشد؛ از این رو بهترین بلوک ساختمانی برای مناطق کوهستانی و سردسیر شناخته شده است.


4) عایق مناسب در برابر حرارت:


جالب است بدانید بلوک سبک دیواری، نوعی عایق مناسب در برابر حرارت می باشد که توسط مقررات ملی ساختمان و سازمان بهینه سازی سوخت کشور مورد تائید واقع شده است. این نوع بلوک ساختمانی، نوعی انتقال دهنده ی حرارت با ضریب پائین می باشد که همین ویژگی منحصر به فرد آن، موجب شده است که هنگام استفاده از این نوع بلوک در ساخت و ساز، هزینه های تاسیسات ساختمانی کاهش یابد.


5) عایق مناسب در برابر اصوات:


میزان مقاومت بلوک سبک دیواری در برابر اصوات، 46 دسیبل می باشد. همچنین لازم به ذکر است مقاوت آن به عوامل مختلفی همچون وزن مشخص، ضخامت یکسان، کیفیت اجرای بالا و... بستگی دارد.


کلام آخر :


بهتر است بدانید ایران، یکی از کشور های زلزله خیز جهان می باشد که ممکن است در فصول مختلف سال، دچار زمین لرزه و زلزله گردد؛ از این رو تولید کنندگان مصالح ساختمانی با تولید بلوک های سبک دیواری، موجب شده اند که وزن ساختمان را کاهش پیدا کند که همین امر موجب شده است خطرات ناشی از زلزله تا حد ممکن کاسته شود. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی مزایای بلوک دیواری سبک بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دستان عزیز واقع شده باشد. البته لازم به ذکر است محتوای این مقاله در این قسمت به پایان نخواهد رسید و در مقالات منتشر شده ی بعد، به ادامه آن خواهیم پرداخت. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با بلوک سبک(قسمت دوم) دیدن کنید.



 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0