لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

استفاده از بلوک سبک دیواری اتوکلاو در دیوارچینی

یکی از انواع بلوک دیواری که از مواد اولیه ای همچون سیلیس، سیمان و آهک در تولید آن به کار برده شده است، بلوک سبک دیواری اتوکلاو یا AAC می باشد که از70 سال اخیر تاکنون در کشور سوئد وسعت یافته است. از این نوع بلوک سبک دیواری، اغلب در دیوارچینی خارجی مورد استفاده قرار می دهند. همچنین از مزایای زیادی نیز برخوردار است که در مقاله ی زیر به آن خواهیم پرداخت. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با بلوک دیواری اتوکلا یا AAC ، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


آشنایی با بلوک دیواری اتوکلاو:


بلوک دیواری اتوکلاو شامل دو پروسه ی اصلی (ایجاد تخلخل در دوغاب مخلوط آهک، پودر سیلیس، سیمان و به وجود آوردن بلوک توسط اتوکلاو) می باشد. در فرآیند اتوکلاو، مواد چسبنده ای همچون سیمان و آهک در ترکیب با مصالح سیلیسی واکنش داده و در نهایت موجب تولید اسیلیکات کلسیم هیدرات می گردد که همین امر موجب به وجود آمدن ساختار بلوک سبک دیواری اتوکلاو یا AAC می شود. یکی از عمده ترین کاربرد های بلوک سبک دیواری اتوکلاو، استفاده از آن به منظور ساخت دیواری های جدا کننده می باشد؛ زیرا این نوع بلوک، از وزن کم و استحکام مناسبی برخوردار است. برای تولید بلوک سبک دیواری اتوکلاو براساس کاربرد مورد نظر، در جرم حجمی و مقاوت متفاوتی تولید می گردد. همچنین لازم است بدانید استفاده از بلوک سبک دیواری اتوکلاو به منظور کاربردهای سازه ای، مورد مناسبی نمی باشد.(جهت خرید بلوک دیواری کلیک کنید)


مزایای بلوک سبک دیواری اتوکلاو:


بلوک سبک دیواری اتوکلاو از مزایای بالا برخوردار می باشد که در قسمت پائین، به برخی از آن ها اشاره شده است:
• کارکرد حرارتی مساعد
• کاهش میزان انتقال اصوات
• کاهش میزان جرم ساختمان
• افزایش سرعت در ساخت و ساز
• میزان مقاوت بالا در برابر حریق و آتش
• عدم نیازمند بودن بلوک به عایق‌ حرارتی مجزا،
• صرفه جویی و کاهش مصرف مصالح در نماسازی ساختمان
• عدم ارتقا یافتن گازهای سمی از بلوک هنگام عمل اشتعال


کلام آخر:


بلوک اتوکلاو یا AAC ، جز بلوک های سبک دیواری محسوب می گردند که اغلب معماران ساختمان براساس شرایط ساختمان مورد نظر ، از آن استفاده می نمایند. لازم است بدانید استفاده از مواد اولیه ی درجه یک در تولید بلوک، تاثیر زیادی در کیفیت آن دارد. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با بلوک سبک دیواری اتوکلاو و مزایای ی آن، در اختیار شما بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده باشید و مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت رازقی در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را ارتقا دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله در تیغه چینی ، از چه نوع بلوک هایی استفاده میشود؟ دیدن کنید.




 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0