لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت بلوک پومیس و لیکا (قسمت دوم)

همانطور که در مقاله منتشرشده قبلی ذکر کردیم، بلوک سبک دیواری پومیس ویژگی های مشابه ای نسبت به بلوک سبک دیواری لیکا دارد؛ اما وجود دانه های پوکه طبیعی و دانه های لیکا در هریک از این نوع بلوک ها، موجب ایجاد تفاوت های ناچیزی در بین آن ها شده است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی تفاوت بلوک سبک دیواری پومیس و بلوک سبک دیواری لیکا در زمینه ی قیمت و مشخصات فنی بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:(جهت خرید بلوک دیواری کلیک کنید)


مشخصات فنی بلوک سبک دیواری لیکا و بلوک سبک دیواری پومیس:


بلوک سبک دیواری لیکا در مقایسه با بلوک سبک دیواری پومیس، در زمینه ی مشخصات فنی، از تفاوت هایی برخوردار هستند که در قسمت پائین، به هریک از آن ها پرداخته شده است.


مشخصات فنی بلوک سبک دیواری پومیس:


• بلوک سبک دیواری پومیس، از وزن حجمی بین 350 الی 450 کیلوگرم متر مکعب برخوردار است
• میزان مقاومت این نوع بلوک در برابر عملیاتی همچون برش، 47کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.
• میزان مقاومت بلوک سبک دیواری پومیس در برابر فشار ، 30 الی 60 کیلوگرم برسانتی متر مربع است.
• همچنین مقاومت صوتی این نوع بلوک،41 دسی بل می باشد.
• بلوک سبک دیواری پومیس، از ضریب هدایتی 2 کیلو کالری در هر متر از ساعت، برخوردار است.(جهت مشاهده قیمت بلوک دیواری کلیک کنید)


مشخصات فنی بلوک سبک دیواری لیکا:


• وزن بلوک سبک دیواری لیکا براساس اندازه ی آن می باشد: به صورتی که هر چقدر بلوک بزرگ تر باشد، از وزن بالاتری برخوردار است.
• میزان ضریب هدایتی توسط بتنی که در تولید بلوک سبک دیواری لیکا مورد استفاده قرار می گیرد، 17 کیلو کالری در هر متر می باشد.
• مقاومت بلوک سبک دیواری لیکا در برابر صوت، 51 دسی بل است.
• همچنین میزان مقاومت این نوع بلوک در برابر آتش و حرارت ، حدود 4 ساعت می باشد.
• از آنجایی که بلوک سبک دیواری لیکا از ph خنثی تولید می گردد، موادشیمیایی تاثیری بر روی آن نخواهند داشت.
• بلوک سبک دیواری لیکا، توانایی جذب آب تا کمتر از 18%را دارد.
• مقاومت این نوع بلوک در برابر فشار، حدود 20 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.
مقایسه میزان قیمت بلوک‌های سبک دیواری پومیس و لیکا:
بلوک سبک دیواری پومیس در مقایسه با بلوک سبک دیواری لیکا، از میزان قیمت پائین تری برخوردار است؛ زیرا این نوع بلوک از پوکه معدنی تولید میگردد و نیاز به هیچگونه مرحله ی پیش ساختی ندارد. اما جهت تولید بلوک سبک دیواری لیکا، ابتدا باید فرآیند تولید دانه های لیکا شکل گرفته و در نهایت به تولید این نوع بلوک اقدام نمایند. همین امر موجب کاهش قیمت بلوک سبک دیواری پومیس در مقایسه با بلوک سبک دیواری لیکا شده است.


کلام آخر:


بلوک سبک دیواری پومیس و بلوک سبک دیواری لیکا، هردو از مزایای زیادی برخوردار هستند. اما استفاده از هریک از آن ها براساس عوامل مختلفی همچون نوع ساختمان، منطقه ساختمان، آب و هوا و..... صورت میگیرد: از این رو انتخاب هریک از آن ها را باید به دست معماران ساختمان که در این زمینه تجربه دارند، سپرد. یکی از مهمترین عواملی که هنگام تهیه ی هریک از این دو بلوک باید در نظر گرفت، نوع مرغوب و درجه یک آن ها است. بهتر است برای تهیه ی مصالح ساختمانی خود همچون انواع بلوک ها، به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. همچنین میتوانید از طریق خرید اینترنتی وبسایت آجر سامان، علاوه بر خرید آسان و مطمئن، از بلوک های باکیفیت و درجه یکی بهره مند شوید. هدف ما از تهیه ی این مقاله دو قسمتی، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی مقایسه ی بلوک سبک دیواری لیکا و بلوک سبک دیواری پومیس، در اختیار شما بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را افزایش نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با مزایای بلوک دیواری پومیس دیدن کنید.



 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0