لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با بلوک تو خالی

بلوک سبک تو خالی، از بهترین و پرکاربردترین نوع بلوک دیواری محسوب می گردد. از این بلوک به عنوان عایق در دیوار های جداکننده و غیر باربر مورد استفاده قرار می دهند. برای تولید بلوک سبک توخالی، از دانه های لیکا و ترکیب سیمان، ماسه و آب استفاده شده و آن را به شکل قالب های تو خالی در می آورند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله ، اطلاعاتی درزمینه ی مزایای استفاده از بلوک سبک تو خالی در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


تفاوت بلوک سبک توخالی با سیمانی:


یکی از مهمترین تفاوت بلوک سبک تو خالی با بلوک سیمانی این است که بلوک سبک تو خالی به صورت ته پُر تولید میگردد، در صورتی که بلوک سیمانی بلعکس آن، به صورت ته خالی تولید می نمایند. همچنین بهتر است بدانید به دلیل اینکه استفاده از بلوک سبک تو خالی در دیوار چینی، موجب سهولت در کار می گردد، آن را در ابعاد و اندازه های متفاوتی تولید می نمایند تا بتوان در انواع دیوار چینی مورد استفاده قرار داد. تو خالی بودن این نوع بلوک، موجب حبس شدن هوا در بین جداره ها شده و این امر باعث میشود که به عنوان بهترین بلوک از نظر عایق بودن در برابر حرارت، صوت و رطوبت واقع شود. از بلوک سبک تو خالی در زمینه های مختلفی همچون چیدن دیواره های خارجی، نوعی جدا کننده ی نما، دو جداره کردن دیوار ساختمان ، ضد حریق کردن دیوار و.... می توان مورد استفاده قرار داد.


آشنایی با ویژگی های بلوک سبک تو خالی:


بلوک سبک تو خالی، مانند دیگر بلو های ساختمانی ویژگی های منحصر به فردی دارد که در قسمت پائین به برخی از آن ها، اشاره شده است:
• عایق بودن بلوک سبک تو خالی در مقایسه با آجر، 6 برابر بیشتر است.
• میزان ضخامت بلوک سبک تو خالی، براساس مقررات ملی ساختمان، رعایت شده است.
• میزان جذب صوت توسط بلوک سبک تو خالی، بیشتر از 42 دسیبل می باشد.
• برای افزایش کیفیت و مقاوت بلوک سبک تو خالی، هنگام تولید آن از سیستم بخاردهی استفاده می نمایند.
• به دلیل یکپارچه بودن این نوع بلوک، میزان ترک خوردن آن نسبت به دیگر بلوک ها کمتر است.
• میزان جمع شدگی این بلوک پس از خشک شدن هنگام تولید، بسیار کم میباشد.
• بلوک سبک تو خالی از میزان چسبندگی بالایی برخوردار می باشد.
• شیار زدن یا برش دادن این نوع بلوک، بسیار آسان است.
• در صورتی که از بلوک های سبک تو خالی چند لایه در ساختمان سازی استفاده شود، میزان ضایعات آن کاهش می یابد.
• یکی از مهمترین ویژگی بلوک سبک تو خالی، خنثی بودن آن از نظر شیمیایی است.
• بلوک سبک تو خالی، از ضریب حرارت پائینی برخوردار می باشد.
• برای چسباندن این بلوک ها به یکدیگر، می توان از چسب فومی الاستیک به جای استفاده از ملات سیمان یا چسب های پودری ، مورد استفاده قرار داد.
• استفاده از بلوک های سبک تو خالی در تمامی مناطق کشور امکان پذیر بوده و هیچگونه محدودیتی ندارد.


کلام آخر:


بلوک سبک تو خالی یکی از بهترین نوع بلوک های می باشد که علاوه بر ویژگی های حیرت انگیزی که دارد، از مزایای بالایی نسبت به دیگر بلوک ها برخوردار است. . هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه آشنایی با بلوک سبک تو خالی و ویژگی های آن بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن اطلاعات مفیدی را به دست آورده باشید و مورد توجه شما عزیزان قرارگرفته باشد. البته لازم به ذکر است مقاله فوق، در اینجا به پایان نمی رسد و در مقالات منتشر شده ی بعدی به قسمت دوم آن که در زمینه ی مزایای بلوک سبک تو خالی بررسی شده است، می پردازیم. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، مقالات منتشر شده ی بعدی را با کیفیت بالاتری ارائه دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله تفاوت بلوک دیواری لیکا و لیپر (قسمت اول) دیدن کنید.



تعداد نظرات : 0