لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بهترین بلوک تجاری یا مسکونی (قسمت اول)

یکی از مهمترین عواملی که باید در ساخت و ساز مد نظر گرفت، استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب است. همچنین یکی از مصالحی که باید برحسب نوع ساختمان (تجاری، صنعتی، مسکونی و...) در تهیه ی آن، نهایت دقت را به عمل آورد، بلوک دیواری می باشد. انتخاب بهترین نوع بلوک دیواری به عوامل مختلفی همچون قیمت، میزان چگالی، میزان جذب رطوبت، میزان استحکام در برابر حرارت و.... بستگی دارد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با ویژگی بهترین بلوک دیواری در ساختمان سازی، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس  برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید: 

آشنایی با بلوک دیواری سبک:


بهتر است بدانید امروزه تقریبا نیمی از معماران از بلوک های دیواری سبک در ساخت و ساز ساختمان مورد استفاده قرار می کنند؛ زیرا علاوه بر مواد طبیعی و شیمیایی که در تولید آن به کار رفته است، مقاومت ساختمان را در برابر شرایط جوی مختلف افزایش داده و موجب کاهش وزن آن می شود. همچنین به عنوان نوعی پرکننده فضای دیوار ها و سقف ها، به عنوان گزینه ی مناسب در این زمینه شناخته شده است. جالب است بدانید با اینکه قیمت بلوک دیواری سبک از بلوک دیواری سنگین بیشتر است، باز هم طرفداران بیشتری نسبت به بلوک دیواری سنگین دارد. البته لازم به ذکر است هنگام خرید بلوک دیواری، باید عواملی را مد نظر گرفت که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می نمائیم.

چه عواملی باید هنگام خرید بلوک دیواری در نظر گرفت؟


• رطوبت منطقه مورد نظر برای ساخت ساختمان:


اگر قصد ساخت و ساز در مناطقی دارید که رطوبت آن زیاد می باشد، همچون مناطق جنوبی و شمالی، بهتر است از بلوک لیپر استفاده نمائید؛ زیرا مقاوت و استحکام این نوع بلوک ها در برابر رطوبت زیاد است. همچنین بهتر است بدانید استفاده از بلوک لیکا در این مناطق، اشتباه است؛ زیرا بلوک های لیکا به علت اینکه دانه های رس در تولید آن ها به کار رفته است، میزان جذب آب بالایی دارد؛ از این رو موجب افزایش رشد قارچ ها و خزه ها در قسمت های مختلف ساختمان می شود. همچنین استفاده از بلوک لیکا در نواحی مرطوب، موجب افزایش وزن بلوک میگردد.


• حرارت محیط مورد نظر برای احداث ساختمان:


در صورتی که قصد ساخت و ساز در مناطق گرمسیر و سرد سیر دارید که میزان رطوبت کمی دارند، استفاده از بلوک های دیواری به سبک تو خالی همچون لیکا و لیپر بهترین انتخاب هستند؛ زیرا موجب حفظ حرارت لازم در سازه مورد نظر گردیده و از ورود سرما و گرما به داخل ساختمان پیشگیری می نماید. البته لازم به ذکر است درصورتی که قصد احداث ساختمان های صنعتی و تجاری را دارید، استفاده از بلوک دیواری لیکا گزینه ی بهتری نسبت به بلوک دیواری های دیگراست؛ زیرا بلوک لیکا ازهزینه ی کمتری برخوردار بوده و موجب کاهش هزینه در خرید بلوک می گردد. اما بهتر است بدانید مقاوت و استحکام بلوک لیپر نسبت به بلوک لیکا، بیشتر می باشد؛ از این رو اگر قصد دارید ساختمان مورد نظر شما از مقاومت بالایی برخوردار باشد و میزان هزینه اولویت شما نیست، از بلوک لیپر استفاده نمائید.


• آلودگی صوتی محیط مورد نظر برای ساخت ساختمان:


هنگام ساخت و ساز در مناطق شلوغ که آلودگی صوتی زیادی دارد، استفاده از بلوک های سیمانی گزینه خوبی نیست، زیرا عایق خوبی برای صدا نبوده و موجب انتقال صدا به داخل ساختمان می گردد. بهتر است بدانید، برای ساخت و ساز در مناطقی که آلودگی صوتی زیادی دارند، استفاده از بلوک لیپر و لیکا بهترین گزینه می باشد.

کلام آخر:
انتخاب بهترین بلوک برای ساختمان سازی، کار دشواری نیست فقط باید نهایت اطلاعات را دراین زمینه کسب نمائید. همچنین از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. پیشنهاد ما به شما برای خرید مطمئن، استفاده از خرید اینترنتی وبسایت آجر سامان می باشد. بهتر است بدانید با مراجعه به وبسایت آجرسامان، میتوانید با کارشناسان مربوطه ی در هر زمینه ای از ساختمان سازی، مشورت نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی ویژگی های بهترین بلوک برای ساختمان سازی براساس عوامل مختلف، در اختیار شما عزیزان بوده است. البته لازم به ذکر است این مقاله در اینجا به اتمام نمی رسد و در مقالات بعدی به قسمت دوم آن می پردازیم. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات خود را افزایش دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله بهترین بلوک دیواری تجاری یا مسکونی(قسمت دوم)  دیدن کنید.






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0