لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با نمای ساختمانی چوب و آجر

یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان نما و ظاهر آن می باشد. برای داشتن یک نمای زیبا علاوه بر خلاقیت و تجربه معماران باید به کیفت مواد مورد استفاده در ساخت و ساز نیز توجه نمود. برای ایجاد نماهای زیبا می توانید از چوب، سنگ، شیشه، آجر و ... به صورت ترکیبی و یا به صورت تکی استفاده نمایید.(جهت خرید آجر یزد کلیک کنید)
در مقالات منتشر شده قبلی درمورد نماهای آجری و نمای ترکیب از آجر و سنگ بصورت کامل توضیح داده ایم؛ اکنون در این مقاله قصد داریم در مورد نمای ترکیبی از چوب و آجر بصورت کامل توضیح دهیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.


استفاه از متریال چوب در نمای ساختمان


امروزه استفاده از چوب برای نمای درونی یا بیرونی ساختمان بسیار رواج یافته است. درکشور ما به منظور بالا رفتن جذابیت به خصوص در بخش نمای ساختمان از ترکیب متریال های چوب تنالیته ی قهوه ای تیره یا روشن و سنگ سفید استفاده می کنند. استفاده از چوب درنما موجب افزایش سرعت در انجام کار می شود زیرا نصب آن نسبت به متریال های دیگر ازسهولت بالاتری برخوردار است.


ترکیب متریال آجر در نماسازی


برای افزایش مقاوت ساختمان دربرابر شرایط جوی اغلب از نمای آجر استفاده می شود.
نمای آجری علاوه بر استحکام و مقاومت، می تواند عایق خوبی در برابر صدا و حرارت نیز باشد. البته استفاده از متریال چوب درکنار آن، به دلیل ظرافت بالایی که دارد، باعث افزایش زیبایی نمای ساختمان می شود. ازاین رو، استفاده از ترکیب چوب با آجر درنما می تواند علاوه برافزایش مقاومت، از ظرافت وچشم نوازی بسیار بالایی برخوردار باشد.


دلیل استفاده از نمای آجر و چوب در ساختمان


امروزه به دلیل اینکه در طراحی نمای ساختمان محدودیت هایی وجود دارد، بنابراین نماسازی اکثر ساختمان ها مشابه هم می باشد. از اینرو اکثر نماها یکنواخت وخسته کننده می شوند.
البته استفاده از ترکیب آجر و چوب در نمای ساختمان، راه حل بسیار مناسبی برای رفع این مشکل می باشد.
اکثر منازل شهری برای محافظت از پنجره ها و افزایش زیبایی آن، از متریال چوب استفاده می کنند. زیرا علاوه بر زیباتر کردن ساختمان، از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل ساختمان جلوگیری می کند. همچنین ترکیب آجر و چوب در نماسازی ساختمان، علاوه بر افزایش زیبایی و جلای آن، باعث جلوگیری از تکراری شدن نماها نیز می شود.(جهت خرید سفال یزد کلیک کنید)


کلام آخر


در مقاله فوق در مورد نماهای چوب و آجر به طور کامل توضیح دادیم تا به شما عزیزان در طراحی نماهای بسیار زیبا، شگفت انگیز و چشم نواز کمک کرده باشیم.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی خدمات و مقالات منتشر شده از وب سایت آجر سامان را با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آن بتوانیم مطالب بهتر و ارزشمند تری را در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با بلوک پرلیت و مزایای آن دیدن فرمایید.




آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0