لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با بلوک بتن پلیمری و ویژگی های آن

بلوک دیواری بتن پلیمری یک از انواع متعدد بلوک ها می باشد که از آن در ساختمان سازی بسیار استفاده می گردد. امروزه یکی از اصلی ترین نوع مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز های مختلف به ویژه ساختمان های بلند و برج ها، بلوک های دیواری و بتن ها می باشند. اما هر بلوک و بتنی برای استفاده در همه ساختمان ها مفید و کاربردی نیستند. عوامل تاثیر گذار درنوع بتن و بلوک دیواری کاربردی عبارتند از ارتفاع سازه، مقاومت خاک، شرایط جوی منطقه و ...(جهت خرید آجر یزد کلیک کنید)
همانطور که در مقالات قبلی گفته شده و می دانید؛ بلوک های بتنی از موادی همچون سنگدانه ها، سیمان و آب تولید می شوند و علت استفاده از سیمان، چسبندگی و ملاتی بودن آن است. اما جالب است بدانید که برای تهیه و تولید بلوک دیواری بتن پلیمری، از سیمان استفاده نمی شود و پلیمر را جایگزین آن می کنند. زيرا پلیمر نسبت به سیمان دارای چسبندگی قوی تری می باشد.
علاوه بر نکات گفته شده استفاده از بتن پلیمری در ساخت و سازها موجب کاهش وزن، مقاومت در برابر شرایط جوی، مقاومت در برابر سایش و خوردگی و ... می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد این نوع بلوک دیواری توضیحات بیشتری بدهیم و همچنین به معرفي انواع آن بپردازیم؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


بلوک دیواری بتن پلیمری یا Splite چیست؟


سرعت گیرایی و چسبندگی این نوع بتن نسبت به دیگر بتن ها بسیار بیشتر است به نحوی که تقریبا سرعت سفت شدن آن یک سوم سرعت دیگر بتن های معمولی می باشد. تقریبا بلوک بتن پلیمری برای سفت شدن تنها به60 دقیقه زمان نیاز دارد به همین دلیل از آنها برای ساخت برج ها، آسمان خراش ها و سازه های بلند استفاده می گردد.
از دیگر معیارهای اساسی این نوع بلوک بتنی می توان به افزایش مقاومت سازه وکاهش وزن آن نیز اشاره کرد.


انواع بلوک دیواری بتن پلیمری به همراه ویژگی آنها


1- بتن پلیمری PC


این نوع بلوک را از ترکیب مونومر و سنگدانه ها تهیه و تولید می کنند. این نوع بتن عاری از هرگونه مصالح چسبنده دیگری می باشد. بتن پلیمری pc می تواند مقاومت های فشاری حدود 140 مگاپاسکال را تا حداقل 1 ساعت تحمل کند به همین دلیل از آن بیشتر برای کارهای بتنی معدن، تونل و جاده ها استفاده می شود.


2- بتن اصلاح شده با لاکتس LMC


برای تهیه این نوع بتن، سیمان پرتلند را جایگزین سیمان های معمولی و لاتکس راجایگزین آب کرده اند. این نوع بتن از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل آنها را جایگزین دال های آسیب دیده می کنند.(جهت خرید سفال یزد کلیک کنید)


3- بتن با پلیمر تزریقیPLC


برای تهیه این نوع بتن بجای اینکه مونومر را از همان ابتدا با مواد ترکیب کنند؛ آن را به صورت تزریقی وارد می کنند.از این نوع بتن برای تولید محصولاتی با دوام استفاده می گردد.


کلام آخر


در مقاله فوق درمورد بلوک دیواری بتن پلیمری توضیحاتی دادیم همچنین به انواع و مزایای آن نیز پرداختیم.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمنیه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجر سامان با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتر و مفید تری را خدمت شما همراهان همیشگی ارائه دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با نمای ساختمانی چوب و آجر دیدن فرمایید.


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0