لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت بلوک لیپر با بلوک های AAC و CLC

درمقالات منتشر شده قبلی که از همین وب سایت منتشر شده است، به طور کامل درمورد بلوک های دیواری لیپر، AAC و CLC توضیحاتی ارائه کردیم.
اکنون با انتشار این مطلب قصد داریم جهت یادآوری، ابتدا درمورد هرکدام از بلوک ها توضیح مختصری داده سپس به تفاوت های موجود بین آنها بپردازیم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله، باما همراه باشید(جهت خرید سفال یزد کلیک کنید)


بلوک لیپر چیست؟


بلوک دیواری لیپر یکی از نمونه های بلوک دیواری سیمانی می باشد که برای تولید آن از پوکه های صنعتی استفاده می شود. بلوک لیپر دارای ویژگی های منحصر بفرد زیادی می باشد و استفاده از آن شامل مزایای زیادی است که در مطالب قبل به آن پرداخته شد.


بلوک AAC چیست؟


بلوک AAC نوعی بلوک دیواری سبک بتنی می باشد که توسط دستگاهی به نام اتوکلاو تهیه و تولید می شود. این نوع بلوک دارای نام های دیگری از جمله بلوک دیواری هبلکس، بلوک اتوکلاو شده و بلوک دیواری سبک می باشد.


بلوک CLC چیست؟


بلوک CLC نوعی بلوک بتنی متخلخل سبک می باشد و از ترکیب سیمان، ماسه ریزدانه و حباب های هوا تهیه و تولید می گردد. بلوک CLC از عایق گرما و سرما برخوردار می باشند و استفاده از آنها بصورت غیر مستقیم موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.(جهت خرید آجر یزد کلیک کنید)


تفاوت بلوک لیپر با بلوک های AAC و CLC


1- بلوک های دیواری سبک به دو دسته بتن گازی و بتن سبکدانه تقسیم بندی می شوند. بلوک لیپر جزو دسته بتن های سبکدانه و بلوک های AAC و CLC جزو دسته بتن های گازی می باشند.


2- بلوک های سبکدانه در مقایسه با بلوک های بتن گازی از جذب آب مناسب تری برخوردارند. به همین منظور بتن های بلوک گازی قبل از اجرا نیاز به عمل زنجاب کردن دارند و این درصورتی است که بلوک های سبکدانه یا لیپر نیازی به این عمل ندارند.


3- از آنجایی که بلوک های لیپر قبل از اجرا نیاز به عمل زنجاب کردن ندارند بنابراین دچار ترک های ناشی از خشک شدن آب پلاستر نمی شوند. ولی بلوک های بتن گازی دچار ترک و شکستگی می شوند.


4- بلوک های لیپر در مقایسه با بلوک های بتن گازی نیاز به چسب مخصوصی ندارند و تنها با ملات ماسه و سیمان می توان آنها را اجرا کرد.


کلام آخر


درمقاله بالا، به تفاوت بین بلوک سبکدانه لیپر با بلوک های بتن گازی AAC و CLC پرداختیم تا بتوانیم در این زمینه اطلاعات شما سروران گرامی را افزایش دهیم. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجر سامان را با ما درمیان بگذارید تا با بهره گرفتن از آن بتوانیم خدمات ارزشمند تری را در اختیار شما سروران گرامی قرار دهیم.

پیشنهاد میکنم از مقاله آشنایی با نمای ساختمانی سنگ و آجر دیدن فرمایید


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0