لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بلوک CLC چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه باتوجه به پیشرفت چشم گیری تکنولوژی، در صنعت مصالح ساختمانی شاهد تولید دستاوردهای جدیدی هستیم. با پیشرفت علم و فناوری بلوکی به نام بلوک بتنی سبک CLC تولید و به بازار عرضه گردیده است که حاوی ویژگی های بسیاری است.در ادامه این مطلب قصد داریم ابتدا بلوک CLC را تعریف، سپس به ویژگی های منحصر به فرد آن بپردازیم؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع بلوک دیواری، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.(جهت خرید سفال یزد کلیک کنید)


بلوک دیواری بتنی CLC چیست؟


کلمه CLC مخفف عبارت Cellular Lightweight Concrete به معنی بتن سبک وزن سلولی می باشد. یکی از اصلی ترین وبه صرفه ترین نوع مصالح ساختمانی بتن سبک وزن است که از آن در صنعت ساختمان سازی استفاده می کنند.
بلوک CLC از تزریق فوم به بتن و مخلوط سیمان و ماسه ریزدانه تهیه و تولید می شود. فوم تزریق شده به بتن موجب به تشکیل حباب هوا درون بتن می شود که این امر باعث حجیم شدن و کاهش چگالی بتن می گردد. این نوع بلوک از وزن بسیار سبکی برخوردار می باشد و در امر دیوارچینی آن را جایگزین آجر و بلوک سفالی می کنند.


ویژگی بلوک دیواری CLC


بلوک های CLC هم مانند دیگر بلوک ها از مزایای ویژه و منحصر به فردی برخوردار هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.


1- عایق صوتی و حرارتی


این نوع بلوک نوعی بلوک متخلخل می باشد که استفاده از آنها در ساختمان موجب می شود که دیگر نیازی به استفاده از عایق های مختلف نباشد. این بلوک ها با توجه به بافت اسفنجی و متخلخلی که دارند صوت را جذب می کنند بنابراین در ساخت ساختمان هایی نظیر بیمارستان ها، مراکز آموزشی، اماکن های مسکونی و ... مورد استفاده قرار می گیرند.


2- خاصیت ضد حریق


در ساخت بلوک های CLC از مواد اولیه سیلیسی استفاده می گردد که همین امر باعث نسوز شدن این نوع بلوک ها می شود. این نوع بلوک، حرارت را به کندی انتقال می دهد و در ساخت ساختمان هایی نظیر انبارها، کتابخانه ها، مراکز اداری و مسکونی و ... کاربرد بسزایی دارند.


3- مقاومت در برابر حوادث طبیعی


بلوک CLC در مقایسه با آجر و بتن معمولی از وزن بسیار سبکی برخوردار است و همین وزن سبک موجب افزایش مقاومت آن در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله می شود.


4- کاهش وزن سازه ساختمانی


همانطور که در بالا گفته شد وزن این نوع بلوک بسیار کم است که همین امر باعث کاهش بارهای مرده ساختمانی می شود و در نهایت موجب کاهش هزینه و فشارهای وارده بر سازه ساختمانی می شود.


5- عایق رطوبتی


وجود فوم در این نوع بلوک باعث افزایش مقاومت آن در برابر نفوذ آب و رطوبت می گردد.


6- افزایش سرعت اجرا


علاوه بر اینکه این نوع بلوک، سبک وزن است آن را در ابعاد مختلف تهیه و تولید می نمایند و استفاده از ابعاد بزرگ آن، باعث افزایش روند اجرا و کاهش هزینه های اجرایی می شود.


کلام آخر


دراین مقاله بلوک دیواری CLC را تعریف سپس به مزایای آن پرداختیم تا شما عزیزان با مطالعه مقالات ما بتوانید بهترین نوع بلوک ساختمانی را شناسایی و از آن استفاده کنید. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را درباره تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجر سامان با ما درمیان بگذارید تا ما بتوانیم با بهره مندی از آنها خدمات بهتر و ارزشمندتری را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله کاربرد آجر نما پلاکی و رنگ بندی آن دیدن فرمایید




 

بلوک دیواری 





 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0