لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آجرنما پلاکی چیست و چه مزایایی دارد؟

همواره استفاده از آجر در ایران تاریخچه و قدمت چندین هزار ساله دارد. آجر، جزو قدیمی ترین مصالح های ساختمانی هستند که بشر توانسته از آنها در صنعت ساختمان سازی استاده کند.
امروزه باتوجه به فناوری هایی که در عرصه های مختلف صورت گرفته است، آجرهای مختلفی تولید شده اند تا معماران و ساختمان سازان بتوانند با استفاده از آنها طرح های فوق العاده ای را خلق نمایند.
در ادامه این مطلب می خواهیم به تعریف و مزایای منحصر به فرد آجر نما پلاکی بپردازیم؛ پس ما را تا انتهای این مقاله یاری نمایید.


آجرنما پلاکی چیست؟


یکی از متداول ترین نوع آجرنماها آجرنما پلاکی می باشد. همانطور که از اسم آجر نما پیداست از آنها در ساخت نماهای ساختمانی استفاده می شود و آجرنما پلاکی در دسته آجرهای پلاکی قرار می گیرند. برای اینکه میزان استحکام این نوع آجر افزایش پیدا کند برای ساخت و طراحی آن از تکنولوژی نانو و پیشرفته استفاده می شود.
به نمای ساختمانی که در آخرین لایه یا پوشش اجرایی آن از انواع آجر نما استفاده شود نمای ساختمانی می گویند. در چنین نماهایی علاوه بر آجر نما از خاک رس، شیل و ... استفاده می شود.
در حالت کلی آجرنماها به دو دسته آجرنما پلاکی و آجرنما متعارف تقسیم می کنند.
معمولا درحین اجرا آجرنما پلاکی می توان انواع شکل های هندسی را ایجاد کرد و یا در سطح های لعابدار آنها را تهیه کرد. این نوع آجرنما حدود 18 درصد میتواند آب جذب کند و باتوجه به میزان فشاری که می تواند مقاومت کند آن را به دو درجه مقاومت درجه 1 و مقاومت درجه 2 تقسیم بندی می شوند.


آجرنما پلاکی چه مزایایی دارد؟


آجرنما پلاکی از ویژگی های فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی برخوردار است به همین دلیل در شرایط مختلف از آن بسیار استفاده می شود. در ادامه به برخی از این مزایا خواهیم پرداخت:


1- این نوع آجرنما در برابر حریق و آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار است.
2- آجرنما پلاکی دارای تنوع رنگی بالایی می باشد.
3- رنگ بندی آجرنما پلاکی بصورت طبیعی و در برابر کوره شکل می گیرد. بنابراین در مقابل عواملی نظیر اشعه خورشید، بارندگی زیاد و ... تغییر رنگ نمی دهد.
4- قیمت آجرنما پلاکی درمقایسه با دیگر آجرنماها، مقرون به صرفه و مناسب تر می باشد.
5- معمولا مواد اولیه در ساخت این نوع آجر همیشه در دسترس است. به همین دلیل تولید آن آسان می باشد.


کلام آخر


درمقاله فوق درمورد آجرنما پلاکی و مزایای آن توضیحاتی دادیم تا در این زمینه به شما عزیزان کمک کرده باشیم. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجرسامان با ما درمیان بگذارید تا با بهره مندی از آنها بتوانیم خدمات بهتری را به شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با بلوک دیواری CLC و مزایای آن دیدن فرمایید





آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0