لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت آجر سنتی با آجر خنک کننده

آجرهای خنک کننده با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی تولید می شوند. این نوع آجر دارای ساختاری تو در تو و مشبک هستند. آجر خنک کننده آب را درون خود نگه داری می کند سپس با کمک گرمای محیط آن را تبخیر می کنند که این عمل موجب خنک سازی محیط داخلی ساختمان می شود. در مقاله انتشار شده قبلی از همین وب سایت درمورد این نوع آجر و ویژگی های آن توضیحات کاملی داده ایم اکنون در این مقاله قصد داریم درمورد چگونه کارکرد این نوع آجر و تفاوت آن با آجرهای معمولی توضیحاتی بدهیم؛ با ما همراه باشید.


نحوه عملکرد آجرهای خنک کننده چگونه است؟


آجرهای خنک کننده دارای ساختار متخلخلی بوده و بی شباهت به اسفنج نیستند. آب از منابع مختلفی نظیر باران و ... به راحتی می تواند به درون آنها نفوذ کند. هنگامی که جریان باد و هوای گرم بیرون از ساختمان قصد ورود به فضای داخلی ساختمان را دارند باید از ساختار متخلخل و تو در تو این آجرها عبور کنند. این امر موجب خنک شدن فضای داخلی ساختمان می شود.
آجرهای خنک کننده درواقع همان آجرهای سرامیکی از پیش ساخته ای هستند که به یکدیگر چفت و بست می شوند. آجرهای خنک کننده را می توان به راحتی و توسط مواد چسبنده به یکدیگر چسباند یا متصل کرد. اگر با دقت به این آجر نگاه کنیید متوجه سطح ناهموار و پر زاویه و اشکال هندسی آن می شوید. این امر موجب ایجاد سایه بر روی دیوار و افزایش سطح دیوار آجری می شود.(جهت خرید آجر یزد کلیک کنید)


تفاوت آجر خنک کننده با آجرهای معمولی در چیست؟


1- آجرهای معمولی و سنتی دارای سطح تخت و ساختار منظمی هستندد بنابراین حرکت گرما درون آنها بصرت کوتاه و مستقیم است ولی ساختار آجرهای خنک کننده پیچیده و دارای راستا طولانی است. بنابراین هوای خنک وارد محیط داخلی ساختمان می شود.


2- آجرهای معمولی دارای ظاهری معمولی و چندان زیبایی نیستند و در بیشتر مواقع سطح روی آنها را با دیگر مصالح های ساختمانی نظیر سیمان می پوشانند ولی استفاده از آجرهای خنک کننده، باعث ایجاد نمایی خیره کننده و بسیار زیبا می شود. همچنین دیگر نیازی به استفاده از مصالح های ساختمانی اضافه نیست.


3- سطح ایجاد شده با آجرهای معمولی و سنتی، صاف و یکدست است و برای چسباندن انواع اعلامیه، آگهی و ... جای مناسبی است. ولی سطح ایجاد شده با آجرهای خنک کننده کاملا ناهموار است و مانع از نصب هرگونه اعلامیه و کاغذ و ... می شود.


4- همانطور که قبلا اشاره کردیم سطح ایجاد شده با آجرهای خنک کننده کاملا ناهموار است. همین امر مانع از عبور صوت به فضای داخلی ساختمان و درنتیجه باعث کاهش آلودگی صوتی می شود.


5- طرح بدست آمده از آجرهای معمولی و سنتی معمولا یکنواخت و ساده است. ولی باتوجه به اینکه آجرهای خنک کننده دارای شکل و هندسه خاصی هستند بنابراین به سازنده امکان ایجاد طرح های زیبا، فوق العاده و متنوعی را می دهد.


از آجرهای خنک کننده به دو صورت تر و خشک استفاده می شود. همچنین این نوع آجر نسبت به آجرهای معمولی و سنتی، مزایای بالقوه ای را در اختیار معماران و مهندسان قرار می دهند. درمقاله فوق به تفاوت بین آجر خنک کننده و آجر معمولی و سنتی پرداختیم. امیدواریم که مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد؛ خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.





آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0