لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با آجر خنک کننده و ویژگی های آن

اخیرا در صنعت ساخت و ساز محصول جدیدی به نام آجر خنک کننده یا cool bricks تولید و به بازار عرضه شده است. در ساختمان سازی کاربرد این نوع آجر همانطور که از اسم آن پیداس، خنک کردن ساختمان می باشد. آجر خنک کننده را بسیار منحصر بفرد طراحی کرده اند. از آنجایی که توخالی طراحی می شود بنابراین نقش مهمی در تنظیم دمای ساختمان دارد.


محققان آمریکایی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی آجر خنک کننده را طراحی کرده اند. اجر خنک کننده به شکل متخلخل و در ابعاد گوناگون تولید و روانه بازار شده است تا در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد. درواقع آجر خنک کننده همان اجر رسی است با این تفاوت که شکل آجر خنک کننده نامنظم است و همین امر موجب عبور هوا از سطح نامنظم آن می شود.(جهت خرید آجر یزد کلیک کنید)


این نوع آجر از ترکیب اشکال مستطیل و مثلث بوجود آمده است که همین امر موجب نامنظم شدن سطح آن می شود. زمانی که بر روی این نوع آجر آب ریخته شود در بین منافذ آن هوای خنک به جریان در می آید و همین امر موجب افت دمای خانه می شود.
اکنون در این مقاله قصد داریم درمورد این نوع آجر به شما عزیزان توضیحات بیشتری بدهیم و به بررسی ویژگی های آن بپردازیم، پس از همراهی ما در این امر قافل نشوید.

ویژگی آجر خنک کننده:


1- از آنجایی که این نوع آجر از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و سطح آن هوا را عبور می دهد بنابراین استفاده از آن موجب کاهش هزینه های سرمایشی و گرمایشی در ساختمان ها می شود.


2- این نوع آجر را می توان بصورت منظم بر روی هم چید بنابراین ملات ریزی بر روی آن بسیار آسان است.


3- برای برقرار کردن انرژی پایدار در ساختمان، استفاده از آجرهای خنک کننده راهکار مناسبی هستند.


4- این نوع آجر برخلاف آجر سنتی، برای نصب و چیدمان نیاز به زمان کمی دارد که همین امر موجب کاهش زمان اجرای پروژه می شود.


5- اگر تنها به یک عدد از این نوع آجر نگاه کنید میبینید که دارای ظاهری عجیب و متفاوت است. ولی زمانی که آنها در کنار یکدیگر قرار بگیرند ظاهری بسیار جذاب و بی نظیری را خلق می کنند که این امر اصلا قابل مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی نیست.


6- برای استفاده کردن و نصب این نوع آجر در ساختمان سازی نیاز به مهارت خاصی نیست.


7- طراحی این نوع آجر به نحوی است که قسمتی همانند سایبان دارد. بنابراین استفاده از آن موجب کاهش شدت نور خورشید می شود و همین امر باعث عبور گرمای کمتری به داخل ساختمان می شود.


8- آجر خنک کننده بر خلاف آجر سنتی دارای یک الگوی چیدمان نیست بلکه می توان طبق خواسته و سلیقه مشتری آنها را بر روی یکدیگر چید.


9- طراحی این نوع آجر به نحوی است که موجب کاهش انتقال صدا به بیرون از ساختمان می شود.


در مقاله فوق درمورد آجر خنک کننده که محصول جدید و پر کاربردی است توضیحاتی دادیم. امیدواریم که مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد؛ خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله بلوک سیمانی یا آجر، کدام در ساختمان سازی بهتر است، دیدن فرمایید.



آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0