لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

چرا از بلوک سفال تیغه ای درساختمان سازی استفاده می شود؟

امروزه بلوک های سفالی در ساختمان سازی کاربردهای بسیاری دارند. امروزه برای ساختن ساختمان ها باید از مصالح بادوام استفاده شود تا عمر ساختمان را افزایش دهد. بلوک های سفالی تیغه ای جزو مصالحی هستند که به همین دلیل طراحی و تولید شده اند. در ادامه قصد داریم به برخی از دلایل استفاده از این بلوک ها درساختمان سازی بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.



علت استفاده از بلوک سفالی در ساختمان سازی 


1- زیست سازگاری


مواد تشکیل دهنده بلوک های سفالی موادی هستند که کاملا با محیط زیست سازگار هستند و سمی نیستند. این نوع بلوک را از خاک رس با طراحی خاص مشبک بگونه ای تولید می کنند که برای سلامتی انسان ضرری نداشته باشد.
بلوک های سفال تیغه ای را با حرارتی بین 800 تا 1000 درجه سلسیوس تولید می کنند. نکته مهم اینجاست که این نوع بلوک قابل بازیافت است و برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی کند.


2- کیفیت مواد


با کیفیت بودن مواد تشکیل دهنده بلوک های سفال تیغه ای باعث بالا رفتن کیفیت ساختمان می شود. با توجه به اینکه بلوک های سفالی دارای ساختار مشبکی هستند بنابراین هوا را در بین خود نگه می دارند. این امر باعث می شود بلوک ها عایق خوبی در برابر دما و صدا باشند و در ساختمان مصرف انرژی را کاهش دهد.


3- مقاوم دربرابر حوادس طبیعی همچون زلزله


طراحی و ساخت بلوک های سفالی به نحوی است که می تواند تا حد زیادی وزن ساختمان را کاهش دهد. همچنین باعث بالا رفتن استحکام مکانیکی ساختمان می شود.


4- مقاوم دربرابر رطوبت


یکی از مشکلات شایع مصالح ساختمانی این است که اگررطوبت و آب به داخل آنها نفوذ کند و آنها در دمای زیر صفر درجه قرار داشته باشند باعث ترک خوردن و شکستن آنها می شود. این امر به این دلیل است که آب درصورت یخ زدن افزایش حجم پیدا می کند.
بلوک های سفال تیغه ای آب را به خود جذب نمی کنند به همین دلیل مقاومت و استحکام ساختمان را افزایش می دهند و در مناطق مرطوب کاربرد فراوانی دارند.


5- راحتی در استفاده


بلوک های تیغه سفالی برعکس شکل و اندازه ای که دارند از وزن بسیار کمی برخوردار هستند. سطح این بلوک ها دارای شیارهایی است که حمل و نقل آن را آسان و راحت می کند و استفاده از آن در ساختمان بسیار ساده و راحت است.


:از دیگر مزایای بلوک سفالی


بلوک های سفالی حمل بار خوبی دارند به همین دلیل از آنها می توان در ساختمان های چند طبقه استفاده کرد. همچنین این بلوک ها دربرابر حریق و آتش سوزی بسیار مقاوم هستند.
در مقاله فوق توضیح دادیم که چرا بلوک های سفال تیغه ای کاربرد بسیاری دارند. امیدواریم که مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با آجر شاموتی و کاربرد آن دیدن فرمایید..


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0