لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با نکات اجرایی در نماسازی ساختمان

با نگاه کردن به محیط اطراف خود متوجه می شویم که بخش عظیمی از محیط اطرافمان را نماهای ساختمانی تشکیل داده اند. اگر به این نماها کمی دقت کنیم متوجه می شویم که برخی از آنها بسیار زیبا و برخی دیگر از آنها از زیبایی و مطلوبیت مورد انتظار برخوردار نیستند. این امر به این دلیل است که علی رغم اینکه هزینه های زیادی صرف ساختن نمای این ساختمان شده ولی سازنده آن از آگاهی کافی برخوردار نبوده است یا به عبارت دیگر سازنده دراین زمینه نابلد بوده است. برای ایجاد نمای ساختمانی زیبا و با کیفیت باید براساس دستورالعمل های سازه ای و رعایت نکات معماری عمل کنیم. در مقاله زیر قصد داریم درمورد نکات مهم در نماسازی ساختمان آجری توضیحاتی بدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

در هنگام نماسازی ساختمان هایی با نمای سنگ، آجر، شیشه و .... باید نکات زیر را رعایت کنید:

1- قبل از شروع نماکاری ابتدا باید سطح زیرین آن تمیز شود و از هرگونه آلودگی نظیر گرد و خاک، شوره زدگی، زنگ فلزات و ... کاملا پاک شود.
2- قبل از پیاده سازی کردن نمای آجری ابتدا باید عمل زنجاب کردن صورت گیرد تا از جذب آب ملات توسط آجر جلوگیری شود.
3- برای ساختن نمای ساختمان با آجر باید از آجرهای مخصوص به این کار استفاده شود. همچنین آجر باید فاقد از هرگونه ترک خوردگی، شوره زدگی و ... باشد.
4- در ساختن نماهای بتنی، سیمانی و /اجری باید از سیمان ضدسولفات استفاده شود تا از آسیب دیدگی و تخریب نما جلوگیری شود.
5- برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل دیوار نما و دیوار زیرین آن باید عمل بندکشی بصورت صحیح و اصولی با استفاده از ملات ریزدانه و پرمایه انجام شود.
6- برای ایجاد نمای ساختمان سنگی باید از سنگی استفاده شود که دربرابر یخ‌زدگی و شرایط نامساعد جوی و محیطی مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین باید عاری از هرگونه ترک خوردگی و ... باشد.
7- قبل ازاجرای نما باید سطح زیرین آن آماده شود که این امر بستگی به نوع نمایی دارد که قرار است اجرا شود. سطح زیر نما باید از قبل بندکشی، کرم بندی، شمشه گیری، خراشیده یا آجدار شود و اگر نیاز است توری سیمی یا توری مرغی نصب شود.
8- برای اتصال بهتر نما به سطح زیرین باید سطح زیر را صاف و یکدست کرد و هیچگونه هموار و یا ناهمواری روی آن باقی نماند.

درمقاله فوق درمورد نکاتی که قبل از اجرای نما باید رعایت شود توضیحاتی دادیم و امیدواریم که مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد؛ خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله علت استفاده از بلوک سفالی در ساختمان سازی  دیدن فرمایید


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0