لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

با انواع آجر نما ساختمانی و کاربرد آن ها آشنا شوید ...

چگونه طراحی کردن و ساختن نما با آجر یکی از نکات مهمی است که معماران باید به آن توجه بسیاری کنند. نمای یک ساختمان تاثیر زیادی بر روی زیبا شناسی محیط اطراف می گذارد بنابراین معماران باید از مصالح مناسبی برای این امر استفاده کنند.


یکی از مصالح ساختمانی که دارای ویژگی های منحصر به فردی است آجر هستند. اجرها در امر ساختمان سازی و نما سازی کاربرد بسزایی دارند. اکنون قصد داریم در این مقاله انواع آجرنما را شرح دهیم؛ پس با ما همراه باشید:



انواع آجرنما

آجرهای نما دارای ویژگی، طرح و رنگ ها متفاوتی هستند که آنها را به انواع مختلفی تقسیم می کنند. که در ادامه به انواع آنها می پردازیم:



1- آجرنما شاموتی

آجر شاموتی جزو آجرهای باداومی است که از آن برای طراحی نمای ساختمانی استفاده می کنند. این نوع آجر را در ابعاد و رنگ های مختلف نظیر زرد، قهوهای روشن، قهوه ای تیره، قهوه ای اخرایی، نارنجی روشن و نارنجی تیره تولید و به بازار عرضه می کنند. 

آجر نما شاموتی

2- آجرنما پلاک

آجرنما پلاک یکی دیگر از انواع آجرنماها می باشد. این نوع آجرنما در برابر تغییرات محیطی دارای مقاومت بسیاری است. در کارخانه این نوع آجر را از خاک رس و دیگر افزودنی ها در رنگ های مختلف نظیر زرد، نارنجی و قهوه ای تولید می کنند. این نوع محصول در برابر حریق و آتش سوزی مقاومت بسیاری دارد. همچنین خیلی کم سطح آن دچار شوره زدگی می شود.  

آجر نما پلاک

3- آجرنما رستیک

آجرنما رستیک جزو دسته آجرهای نسوز هستند که در سازختمان سازی از آنها برای آجرنما و طراحی داخلی استفاده می کنند.ابعاد این نوع آجر همانند ابعاد آجرهای معمولی است ولی از لحاظ شکل ظاهری با آنها تفاوت دارد زیرا سطح این نوع آجر ناهموار است.

آجر نما رستیک

4- آجرنما حصیری

بافت این نوع اجر شبیه به حصیر است به همین دلیل به آن اجرنما حصیری می گویند. این نوع آجر را در رنگ و طرح های مختلفی تولید می کنند. آجرنما حصیری در برابر نور خورشید، مقاومت بالایی دارد. این نوع آجر دارای نمای بسیار زیبایی است و استفاده کردن از آن درنمای ساختمانی باعث ایجاد نما و طراحی فوق العاده ای می شود.

آجر نما حصیری

5- آجرنما کرکره ای

آجرنما کرکره ای بسیار زیباست به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است و کاریرد فراوانی دارد. این نوع آجر را از خاک نسوز تولید می کنند به همین دلیل آن را جزو دسته آجرهای نسوز قرار می دهند. آجرنما کرکره ای می تواند تا دمای بیش از 1000 درجه را تحمل کند همچنین باعث بالا رفتن دوام و استحکام نمای ساختمان می شود و سطح آن به ندرت دچار شوره زدگی می شود.

آجر نما کرکره ای

6- آجرنما لعابی

مواد اولیه و روند تولید این نوع آجر همانند آجرهای معمولی است با این تفاوت که پس از ساخت این نوع آجر، سطح آن را با یک لایه لعاب رنگی مقاوم می پوشانند. این نوع آجر در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی نظیر رطوبت، هوازدگی و ... بسیار مقاوم است.

آجر نما لعابی

7- آجرنما نسوز

آجرنما نسوز جزو پرطرفدارترین و پرکاربردی ترین نوع آجرهای نما هستند. استفاده از این نوع آجر در ساختمان سازی عملکردی همچون عایق دارد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. همچنین دربرابر حرارت، رطوبت، بارندگی و دیگر شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم است.

آجر نما نسوز

در مقاله فوق به برسی آجرنما، انواع و ویژگی های آنها پرداختیم و امیدواریم که مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.





آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0