لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با بلوک ساختمانی و انواع آن

بلوک ساختمانی چیست؟

بلوک های ساختمانی، قطعه ای پیش ساخته و مجزا هستند که آنها را با استفاده از سیمان و دیگر مواد اولیه مورد نیاز به هر محصول در کارخانه تولید می کنند. این نوع بلوک ها در بدنه های سازه بتنی و یا فولادی به صورت یک بخش مجزا کاربرد دارند و استفاده از آنها باعث کاهش زمان اجرا ساختمان سازی می شود.
بلوک های ساختمانی انواع مختلفی دارند که مهندسین و ساختمان سازان می توانند با توجه به نیاز خود تصمیم بگیرند که از کدام نوع بلوک ها در پروژه
خود استفاده کنند. در ادامه قصد داریم به توضیح هریک از بلوک های ساختمانی بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید:


انواع بلوک های ساختمانی


بلوک سیمانی



بلوک های سیمانی را در کارخانه با ترکیب شن، ماسه، سیمان و آب؛ در ابعاد و وزن های مختلف به دو صورت دیواری و سقفی تولید می کنند. این نوع بلوک ها جزو مصالح پیش ساخته ای محسوب می شوند که در ساختمان سازی از آنها بیشتر برای ساختن دیوارها استفاده می شود. در ساختمان سازی برای چسباندن این نوع بلوک ها به یکدیگر از ملات شن، ماسه و آب استفاده می کنند.


بلوک سفالی:

بلوک سفالی



بلوک های سفالی جزو پرکاربرد ترین نوع بلوک ها در ساختمان سازی هستند. بلوک های سفالی را به دو صورت دیواری و سقفی و در ابعاد مختلف تولید می کنند که در ساختمان سازی از نوع دیواری آن برای ساختن بخش های غیر باربر ساختمان نظیر دیوارها و از نوع سقفی آن در سقف برای پر کردن فاصله بین تیرچه ها استفاده می کنند.
این نوع بلوک دارای ویژگی هایی نظیر مقاومت بالا در برابر آتش سوزی، عایق حرارتی، استحکام مناسب و قیمت پایین آنها هستند


بلوک لیپر:

بلوک لیپر




بلوک لیپر نوعی بلوک سیمانی سبک است که توسط پرلیت که نوعی پوکه صنعتی است تولید می شود. عایق بودن یکی از ویژگی های بلوک لیپر است و عدم اشتغال پذیری و مقاومت بالا هم جز مزایای این نوع بلوک ها است همچنین این نوع بلوک دارای قابلیت برش و رنگ پذیری است. بلوک های لیپر را با استفاده از روش اتوکلاو تولید می کنند.




بلوک لیکا:

بلوک لیکا




در کارخانه بلوک های لیکا را یا استفاده از ترکیب کردن سبک دانه ها با سیمان و آب به دو صورت توپر و توخالی تولید می کنند. در ساختمان  سازی از بلوک های لیکا برای ساختن دیوارها و سقف استفاده می کنند و از نوع سه جداره این نوع بلوک برای ساختن دیوار های خارجی استفاده می شود. بلوک های لیکا دارای عایق حرارتی و صوتی فوق العاده ای هستند.


 بلوک هبلکس(aac):

بلوک هبلکس





بلوک هبلکس را در کارخانه از ترکیب کردن سیمان، پودر سیلیس، آهک، آب، پودر آلومینیوم و دیگر مواد افزودنی تولید می کنند. استفاده از بلوک های هبلکس در ساختمان سازی باعث می شود وزن ساختمان کاهش پیدا کند همچنین از آنجایی که این نوع بلوک دارای خواص عایقی است استفاده از آن باعث کاهش مصرف انرژی می شود




:بلوک پرلکس (clc)




بلوک پرلکس نوعی بلوک بتنی سبک وزن است که از آن در صنعت ساختمان سازی استفاده می کنند. این بلوک را در کارخانه از تزریق کردن فوم به بتن و مخلوطی از سیمان و ماسه ریزدانه تولید می کنند.مهندسین و ساختمان سازان می توانند بلوک پرلکس را جایگزین آجر و سفال در ساختن دیوارهای ساختمان کنند.



درمقاله فوق انواع بلوک های ساختمانی را نام بردیم سپس توضیحاتی در مورد آنها دادیم؛ امیدواریم که خواندن این مقاله مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله زیر دیدن فرمایید:


آشنایی با آجر سفید و کاربرد آن


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0