لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت بلوک سیمانی و بلوک هبلکسی

بلوک ها در امر ساخت و ساز انواع مختلفی نظیر بلوک سفالی، بلوک سبک لیکا، بلوک سیمانی، بلوک هبلکس و... دارند و بین همه آنها تفاوت های زیادی وجود دارد؛ درمقالات قبلی که از همین وب سایت منتشر شده اند به برخی از این تفاوت ها پرداخته ایم و اکنون در این مقاله قصد داریم ابتدا توضیح مختصری درمورد دو بلوک هبلکس و سیمانی بدهیم سپس به برخی از تفاوت بین آنها رسیدگی کنیم؛ پس با ما همراه باشید:


بلوک سیمانی:


بلوک های سیمانی را با استفاده از ترکیب کردن شن، ماسه، سیمان و آب در ابعاد و وزن های مختلف تولید می کنند سپس توسط قالب به آنها شکل می دهند و آنها را در مقابل نور خورشید خشک می کنند.در امر ساختمان سازی از بلوک های سیمانی بیشتر برای ساختن دیوارها استفاده می کنند و ساختمان سازان برای چسباندن این بلوک ها به یکدیگر از ملات شن، ماسه و آب استفاده می کنند.



بلوک هبلکس:



هبلکس نوعی بتن متخلخل است که در امر ساختمان سازی نظیر دیوارهای خارجی غیر باربر کاربرد بسزایی دارد. این بلوک ها را از مخلوط سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم می سازند از مزایای بلوک هبلکس می توان به مقاومت فشاری بالا و وزن پایین آن اشاره کرد. بلوک های هبلکس به راحتی برش می خورند و میخ و پیچ در آنها فرو می رود همچنین در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم بوده و دارای عایق حرارتی و صوتی نیز هستند. بطوری که اگر در دیوارهای یک ساختمان از بلوک هبلکس استفاده شود دیگر نیازی نیست که آن ساختمان را عایق کاری کنند.





تفاوت بین بلوک هبلکس با بلوک سیمانی:


1-    از مهم ترین تفاوت این دو بلوک می توان به امر عایق بودن و نبودن آنها اشاره کرد و از آنجایی که بلوک هبلکس دارای عایق بسیار مناسب صدا است از آن بیشتر در امر آپارتمان سازی استفاده می کنند زیرا همه می دانند که عایق صوت در زندگی آپارتمان نشینی یک امر بسیار مهم است.
2-    عایق گرما و سرما تفاوت بعدی این دو بلوک است که بلوک هبلکس از این عایق ها برخوردار است ولی متاسفانه بلوک سیمانی عاری از این نوع عایق نیز می باشد.
3-    یکی دیگر از عایق های مهم عایق رطوبت است که بلوک های هبلکس دارای این نوع عایق می باشند ولی متاسفانه بلوک های سیمانی خیلی کم از این نوع عایق برخوردار هستند.
4-    طول بلوک های هبلکس بیشتر از دیگر بلوک ها نظیر بلوک سفالی یا سیمانی است به عنوان مثال می توان گفت که حدودا 3 عدد از بلوک های سیمانی مساوی است با 1 عدد بلوک سیمانی که استفاده کردن از بلوک هبلکس باعث کاهش زمان و هزینه های اجرایی می شود.


در مقاله فوق تفاوت بین دو بلک هبلکس و سیمانی را برای شما عزیزان شرح دادیم و امیدواریم که با خواندن مقالات ما بتوانید درهنگام خرید تجهیزات ساختمانی تصمیمات درستی بگیرید و خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله زیر دیدن فرمایید:
تفاوت آجر فشاری با آجر ماشینی


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0