لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

چگونه نمای آجری ساختمان را تمیز کنیم؟

تمیز نگه داشتن آجرهای ساختمان یک کار غیرعادی است چون به مرور زمان باعث می شود که رنگ آن مانند روز اول نباشد
ما با انتشار این مقاله سعی بر این داریم که با یکسری از راهکارهای ساده به شما کمک کنیم تا نماهای آجری خود را از وجود هرگونه کثیفی تمیز کنید.

زمانی که در نماهای آجری جرمی بصورت سطحی دیده شد می توانیم در ابتدا از بالا به پایین روی آن آب بریزیم سپس با استفاده از سنباده مویی (سنباده غیر سیمی) سطح آجر را سایش دهیم در انتها جرم ها را از نما پاک میکنیم.

هنگامی که روی نمای آجری روغن ریخته شده باشد یا نما با مواردی، رنگی یا دیوارنویسی شده باشد برای تمیز کردن آنها باید از روش مکانیکی و وزش ماسه ای با فشار دستگاه استفاده کرد زیرا اگر به تنهایی به آن آب بپاشیم ممکن است که به داخل ساختمان برود.

در برخی از موارد لکه هایی روی نمای آجری از قبیل مواد شیمیایی، نمک ها و... بوجود می آید که نمای آجری ساختمان کثیف و دارای املاح دیده می شود و باعث تخریب و یا تشکیل لکه و نمک هایی در نما می شود که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.



:انواع املاح تشکیل شونده بر روز نمای آجری ساختمان


1) اسید رقیق:

در ابتدا سطح نما آجری را خیس کرده و اسید فوق را با آب مخلوط و با فرچه یا قلم بر روی سطح مورد نظر می مالیم سپس با استفاده از برس چرمی محل مورد نظر را می ساییم و در انتها آن را با آب می شوییم.


2) اسید فسفوریک:

از این اسید در جهت پاک کردن زنگ آهن استفاده می شود. با استفاده از سمپاش اسید را بر روی محل مورد نظر پاشیده سپس با کمک برس نرم روی محل را می ساییم و بلافاصله با آب می شوییم.


3) بخار آب:

برخی نماها با آب گرم یا بخار آب تمیز می شوند اما از آنجایی که این روش از نظر اقتصادی زیاد به صرفه نیست باید قبل از بکار بردن این روش، در ابتدا با استفاده از دستگاه آب گرم و بخار کمی از نمای ساختمان را امتحانی تمیز کنیم سپس اگر این روش جواب داد و مکان مورد نظر تمیز شد بعد تمام دیوار را پاک میکنیم

در بعضی از موارد تنها آب برای تمیز کردن کافی نیست و شاید در آن لحظه نما تمیز شود ولی بعد از مدتی دوباره شوره و نمک میزند بنابراین نکته قابل توجه این است که در نماهای دارای دوده، لکه هایی حاصل از دود بخاری وجود دارد که آنها را می توانیم با استفاده از آب و صابون از بین ببریم و اگر این دوده ها چرب بودند با شست و شو چند باره آنها، تمیز می شوند و اگر دیدید این دوده ها بیش از حد چرب هستند می توانید از گل هایی نظیر مهل، تالک، تری کلر و یا راتیلن کمک بگیرید به اینصورت که می توانیم با استفاده از آنها خمیری تهیه کرده و در محل لکه ها گذاشته و پس از خشک شدن خمیر روی سطح را می ساییم که این کار باعث می شود چربی غلیظ سطح شما گرفته شود.


درمقاله فوق، روش های مختلفی را جهت تمیز کردن نماهای آجری از وجود هرگونه کثیفی برای شما عزیزان شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار بگیرد و خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.


پیشنهاد میکنیم از مقاه زیر دیدن فرمایید:

آشنایی با انواع بلوک سفالی و کاربرد آن


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0