لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با بلوک های فوق سبک هبلکسی

بلوک هبلکس نوعی بلوک سبک بتنی است که همانند بلوک سفالی در امر ساخت و ساز و چیدن دیوارهای داخلی و خارجی کاربرد بسزایی دارد.در مقاله زیر درمورد بلوک هبلکس توضیحات بیشتری دادیم تا شما عزیزان در هنگام خرید بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید:

بلوک هبلکس چیست؟


بلوک های بتنی انواع مختلفی دارد که بلوک هبلکس یکی از آنها می باشد جنس بلوک هبلکس بتن بوده و دارای تخلخل های بسیاری هستند. از انجایی که این نوع بلوک مقاومت بالا و وزن پایینی دارد بنابراین در ساختمان سازی اهمیت و کاربرد بسزایی دارد. بلوک هبلکس دربرابر آتش مقاومت بسیار زیادی دارد و دارای عایق صوتی است.


ویژگی بلوک هبلکس:


بلوک های هبلکس سبک وزن هستند به همین دلیل استفاده از آنها در امر ساخت و ساز باعث می شود زمان ساختمان سازی کاهش پیدا کند همچنین باعث کاهش هزینه ها نیز می شود که این موضوع یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع بلوک ها می باشد.



کاربرد بلوک هبلکس:


بیشترین کاربرد بلوک هبلکس در امر ساخت و ساز، ساختن دیوارهای داخلی و خارجی است همچنین از این نوع بلوک سبک به عنوان عایق در ساختمان ها نیز استفاده می کنند.

البته این نوع بلوک کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه آنها را شرح می دهیم:

1- از بلوک هبلکس برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله استفاده می کنند.
2- استفاده از بلوک هبلکس در ساختمان سازی باعث مقاوم شدن ساختمان دربرابر آتش سوزی می شود.
3- بلوک های هبلکس عایق مناسبی در برابر حرارت، رطوبت و صوت هستند.
4- از بلوک هبلکس در کانال های انتقال حرارت استفاده می کنند.
5- از آنجایی که بلوک هبلکس رطوبت را از بین می برد بنابراین از بیماری هایی که ناشی از رطوبت است نیز جلوگیری می کند.
6- از ضایعات و شکسته های بلوک هبلکس به عنوان پوکه در کف ساختمان استفاده می شود.
7- نکته جالب اینجاست که استفاده از بلوک هبلکس در ساختمان سازی باعث می شود از ورود حشرات موزی جلوگیری شود.


نحوه استفاده از بلوک هبلکس:


در ساختمان سازی نحوه استفاده کردن از بلوک هبلکس با آجر و بلوک سفالی کاملا متفاوت است ساختمان سازان هنگامی که می خواهند از آجر و یا بلوک سفالی استفاده کنند آن را خیس نمی کنند ولی این امر در استفاده از بلوک هبلکس کاملا متفاوت است یعنی بلوک هبلکس را باید ابتدا خیس کنند سپس از آن استفاده کنند با این کار این نوع بلوک پس از خشک شدن خاصیت عایق آب را می گیرد و همچنین خیس شدن آن باعث چسبندگی بیشتر آن به ملات می شود. ضمنا بلوک هبلکس با خیس شدن وزن زیادی به خود نمی گیرد.



درمقاله فوق قصد داشتیم درمورد ویژگی کاربرد و نحوه استفاده کردن از بلوک هبلکس برای شما عزیزان توضیحاتی بدهیم و امیدواریم که مورد استفاده و توجه شما دوستان قرار بگیرد. خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

لطفا از مقاه زیر دیدن فرمایید:

چگونه نمای آجری ساختمان را تمیز کنیم؟


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0