لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با ساختمان های نما آجری

نماهای آجری از بهترین و زیباترین نماهای ساختمانی هستند که می توان با ادغام کردن آجر با شیشه، چوب، سنگ و ... نمای فوق العاده شیک تری را خلق کرد که ما دراین مقاله شما عزیزان را بیشتر با  نمای ساختمان های آجری آشنا می کنیم.(جهت خرید آجر سامان یزد کلیک نمایید.)

ساختمان های نما آجری

از دوران قدیم تا الان نماهای بیرون از ساختمان بیشتر از نماهای داخلی آن دیده می شوند و نماهای بیرون زمانی دیده می شوند که در آن از رنگ ها و هنرها به خوبی استفاده شود به خصوص که سبک های متنوعی در آن به کار برده شود. در بسیاری از نماهای ساختمانی، معماران سبک های کلاسیک و مدرن را باهم ادغام می کنند تا یه نمای فوق العاده شیکی را خلق کنند.
در ساختار ساختمان های نوین و مدرن سنتی؛ چوب ، شیشه، آجر، سنگ و ... باهم ترکیب می کنند تا هر ساختمان نمای زیبایی داشته باشد.
(جهت مشاهده مقاله نحوه شست و شو و برطرف کردن شوره نمای آجری کلیک کنید)


شکی نیست که آجر یکی از اصلی ترین نماهایی است که کاربرد بسزایی در ساختمان سازی و خلق نماهای زیبا و جذاب ساختمانی دارد. با توجه به اینکه آجرها با معیارهایی از نوع رنگ آجر و مدل آجر و یا پهنا و ابعاد آجر در نما دیده می شوند اما جنس اصلی همه این ها آجر است که گاهی اوقات با ترکیب رنگ هایی دیگر و سایزهایی دیگر در نما به کار برده می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند تا جلوه خاصی را به نماهای ساختمانی بدهد ولی گاهی اوقات آجرها را با جنس های دیگری از قبیل سنگ، چوب و ... ترکیب می کنند تا ساختمان وجه زیباتری پیدا کند.
نماهای آجری از عایق های حرارتی و برودتی هستند که در برابر تغییر رنگ و رطوبت مقاوم بوده و وزن کمی دارند و خوشبختانه امروزه تنوع رنگی در نماهای اجری بسیار زیاد شده است.

(پیشنهاد میکنیم از مقاله آجر آنتیک و کاربرد آن درساختمان سازی دیدن فرمایید)





مزایا و معایب نماهای آجری:

وزن کم، تنوع رنگی بالا و نصب کردن نماهای آجری آماده از خصوصیات بارز نمای آجری است و از معایب نماهای آجری می توان به این موضوع اشاره کرد که آجرها پس از نصب، به مرور زمان دچار شوره زدگی می شوند که باید هرچند وقت یکبار آنها را بررسی و تمیز کرد.

در مقاله فوق قصد داشتیم درمورد نماهای آجری و مزایا و معایب آنها بطور مختصر برای شما همراهان عزیز توضیح دهیم و امیدواریم که مورد استفاده شما سروران قرار گیرد.
خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله ی زیر دیدن فرمایید:
مقایسه بلوک سفالی با بلوک لیکا


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن




تعداد نظرات : 0