لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

دیوارچینی با بلوک سفالی

دیوارها ساختاری یکپارچه، محکم و استوار دارند که از بلوک سفالی، آجر، سنگ، بتن، چوب و... ساخته می شوند و از مهم ترین عنصرهای قائم در سازه دیوارها هستند که به بخش های قائم سازه ها با پهنایی بیش از 3 برابر ضخامت، دبوار می گویند که دراین مقاله قصد داریم دیوار چینی با بلوک سفالی را برای شما شرح دهیم. (جهت خرید سفال یزد کلیک کنید..)

بلوک سفالی

بلوک های سفالی بلوکی هستند که برای ساختن آنها از خاک رس و موادی دیگر نظیر آهک و ... استفاده می شود. اولین مرحله درساخت بلوک های سفالی تهیه گل و قالب زدن و برش زدن سپس خشک کردن بلوک بدست آمده است و در مرحله دوم بلوک خشک شده را در دمای 900 درجه سانتی گراد می پزند. عملیات گفته شده بصورت صنعتی و با ماشین آلات انجام می شود. 

دیوارچینی با بلوک سفالی ارزان تر از دیوارچینی با آجر است!!

مرسوم ترین شیوه در دیوار چینی، تیغه چینی با بلوک سفالی است زیرا دیوار چینی با بلوک سفالی ارزانتر و سریعتر از دیوارچینی با آجر است و برای دیوارچینی با بلوک سفالی نیاز به ملات ماسه سیمان با نسبت اختلاف 1 به 6 دارید.
در دیوارچینی با بلوک های سفالی باید دقت کرد تا مهار جانبی دیوار به درستی اجرا شود در غیراینصورت دیوار استحکام کلی خودش را مخصوصا دربرابر زلزله از دست میدهد و به راحتی خراب می گردد.

در دیوارچینی داخلی از چه نوع بلوک سفالی بهتر است استفاده شود؟

اصولا در تیغه چینی داخل ساختمان بهتر است از سفال تیغه 10 سانتی استفاده گردد. سفال تیغه 7 سانتی برای ارتفاع 3 متری مناسب نیستند و بهتر است از آنها استفاده نگردد.

کاربرد دیوارچینی با بلوک سفالی:

از این نوع دیوارچینی درساختن دیوارهای جداکننده داخلی، دیوارهای پیرامونی غیرباربر و ... استفاده می شود. دیوارچینی با بلوک های سفالی ترد و شکننده هستند بنابراین نباید از آنها برای دیوارهای باربر استفاده کرد. 




مزایا و معایب بلوک های سفالی در دیوارچینی

مزایای دیوارچینی سفالی:

1. بلوک های سفالی نسبت به دیگر آجرها نظیر آجر فشاری سبک وزن هستند.
2. بلوک های سفالی دارای عایق حرارتی هستند.
3. بلوک های سفالی در دسترس هستند و استفاده از آنها در کار باعث صرفه جویی در زمان می شود.

معایب دیوارچینی سفالی:

1. بلوک های سفالی شکننده هستند به همین دلیل کارپذیری مناسبی ندارند.
2. از معایب دیگر بلوک هاس سفالی غیرباربر بودن آنها است.
3. در هنگام حمل و نقل بلوک های سفالی میزان پرتی زیادی دارند.
4. از بلوک های سفالی نباید در دیوارهایی که قرار است روی آنها لوازمی از جمله کابینت نصب شود استفاده کرد زیرا بلوک های سفالی نمی توانند بار قطعات الحاقی از جمله پیچ و رولپلاک را تحمل کنند.


در مقاله فوق قصد داشتیم برای شما عزیزان دیوارچینی با بلوک سفالی و معایب و مزایای آن را شرح دهیم و امیئواریم که مورد توجه و استفاده شما همراهان عزیز قرار بگیرد.
لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

آشنایی با بندکشی آجر ساختمان


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن




تعداد نظرات : 0