لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

ویژگی آجر سفالی مرغوب...

خصوصیات ظاهری آجرهای سفالی و تلفیق رنگ آنها با طبیعت، باعث شده تا این محصول جزو اساسی ترین نیازهای بشر در امر ساخت و ساز ساختمان ها قرار داده شود.
حال در این مقاله قصد داریم تا شمارا با نحوه خریدن آجرهای سفالی با کیفیت آشنا کنیم. (جهت خرید سفال یزد مرغوب و با کیفیت و دریافت )مشاوره کلیک کنید.



 ویژگی بلوک سفالی مرغوب:


1- وزن یک آجرسفالی خوب و مرغوب حدودا باید 1800 کیلوگرم بر مترمکعب باشد.


2- خاصیت جذب آب آجرهای سفالی : آجرهای سفالی خاصیت مکندگی دارند یعنی زمانیکه آجرهای سفالی را در ظرف آبی قرار دهیم آب موجود در آن را می مکد و به همین دلیل است که بلوک های سفالی با استفاده از ملات ها به یکدیگر می چسبند. بنابراین در انتخاب آجرهای سفالی باید دقت کرد زیرا اگر خاصیت مکندگی بلوک های سفالی کم باشد نمی توان آنها را با استفاده از ملات یا مواد چسبنده دیگری به یکدیگر چسباند و اگر خاصیت مکندگی موجود در آنها بیشتر از حد معمول باشد باعث می شود که کلیه آب موجود در ملات ها را بمکد که این امر باعث می شود به ملات مجال چسبندگی ندهد و بازم منجر به نچسبیدن آجرهای سفالی به یکدیگر می شود.


3- مرغوبیت آجرهای سفالی: به آجرهای سفالی مرغوب می گویند که بارهای ایجاد شده در ساختمان را بتوانند تحمل کنند و خورد نشوند و یا آجرهای سفالی که خوب و کامل پخته شده و خاک رس موجود در آن ها بر اثر حرارت خمیری شده باشد و از چسبیدن دانه های خرده سنگ موجود در خشت به یکدیگر جلوگیری کند آجر سفالی مرغوب می گویند. برای شناسایی کردن آجرهای سفالی مرغوب چندین روش ساده وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می کنیم:

آجرهای سفالی مرغوب دارای رنگی روشن و باز هستند.
زمانیکه دو آجر سفالی مرغوب را به یکدیگر می زنید باید صدایی همچون زنگ ایجاد شود درغیر این صورت آجر سفالی موجود بی کیفیت و نا مرغوب است.
در هنگام حمل و نقل آجرهای سفالی ، آجرسفالی مرغوب است که دارای کمترین میزان شکنندگی وضایعات باشد.
آجرهای سفالی مرغوب توپر و متراکم هستند در صورتی که آجرهای سفالی نامرغوب این چنین نیستند.
آجرهای سفالی مرغوب از آجرهای سفالی نامرغوب سنگین تر هستند.

سفال یزد



موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران آجرهای سفالی را از نظر کیفیت و مرغوبیت به سه دسته تقسیم کرده است:

درجه

جذب آب (درصد)

مقاومت فشاری  Kg/cm2

1

15%

350

2

16%

250

3

18%

150



 در این مقاله سعی داشتیم شمارا در خرید آجرهای سفالی مرغوب راهنمایی کنیم و امیدواریم از این مقاله استفاده مورد توجه شما دوستان عزیز قرار بگیرد.پیشنهاد میکنیم از مقاله زیر دیدن قرمایید

آجر آنتیک و کاربرد آن


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0