لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آجر نمای سه سانتی و کاربرد های آن

آجر ها مصالح ساختمانی با اهمیتی می باشند که کاربردهای متفاوتی دارند و یکی از اهدافی که از آن ها استفاده می شود ، نما سازی ساختمان ها می باشد . آجر نماها با توجه به انواع مختلفی که دارند از جمله مصالح محبوب در نما سازی به شمار می روند که در این میان یکی از پرکاربرد ترین آن ها ، آجر سه سانتی می باشد که گاها آجر پلاک نیز نامیده می شود.(جهت مشاهده مشخصات فنی آجر و خرید آن کلیک کنید)
آجر سه سانتی یا پلاک از جمله قدیمی ترین انواع آجر نما ها محسوب می شود که ضخامت بسیار کمی دارند و به همین دلیل در زیبایی نمای ساختمان بسیار تاثیر گذار می باشند.
این آجر ها به این دلیل سه سانتی نامیده شده اند که نمونه های اولیه ی تولید شده از آن ها دارای عرض سه سانت و ابعاد 4*20 بودند و با وجود این که بعد ها این آجر ها را در عرض های دیگری همچون 3.5 و 4 سانتی متری نیز تولید کردند ، نام آن ها تغییر نکرد و تا به امروز نیز به همین نام شناخته می شوند .
آجر سه سانتی نما در انواع رنگ ها مانند قرمز ، زرد ، سفید ، لیمویی ، پوست پیازی و …. و در طرح های مختلف همچون طرح دندانه موشی ، لب گرد ، لب قاشقی تولید و به بازار عرضه می شوند .
رنگ زرد در میان تمامی رنگ های موجود آن ها پر کاربردترین و محبوب ترین رنگ به شمار می رود. جدیدترین آجر نما که موجب زیبایی نما ها می شوند و بر فرم معماری می افزاید نمایی با طراحی شیشه ای رنگی به فرم لوزی یا مربعی می باشند . فرم های پلاک ساده پخ ، لوله ای ، دو سر پخ ، دندانه ای طنابی ، گلبرگ ، یک بر پخ ، ال پخ و الماسی از دیگر فرم های این آجر ها می باشد .



مزیت های آجر نمای سه سانتی


از مهمترین مزیت این آجرها مقاومت آن ها در برابر گرما و سرما و رطوبت زیاد می باشد که به همین علت به راحتی شوره نمی زنند و تغییری در ظاهر آن ها ایجاد نمی شود . علاوه بر این ، آجر های سه سانتی در برابر تابش نور خورشید نیز بسیار مقاوم می باشند و به راحتی تغییر رنگ نمی دهند .


تفاوت آجرهای نما با سایر آجرها


در یک مقایسه ساده در خواهیم یافت که آجر های نما بدلیل اینکه در معرض دید قرار دارند دارای ظاهری جذاب تر نسبت به سایر آجر ها هستند، برای مثال با مشاهده آجرهای سه سانتی که به منظور نما سازی در ساختمان استفاده می شوند و آجر فشاری که برای ساخت دیوارهای باربر از آن استفاده می شود این تفاوت را به خوبی درک می کنیم. از طرفی قیمت آجرهای نما همیشه از سایر آجرها بیشتر، و دارای ظرافت بالاتری نیز هستند.


قیمت آجر سه سانتی


قیمت آجر سه سانت نما بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد که نوع آن ها ، کیفیت و برند سازنده از جمله ی آن ها می باشد .
برای برآورد هزینه ها در استفاده از این آجر ها لازم است تا علاوه بر قیمت خود آجر ، متراژ کار نیز در نظر گرفته شود . اما به طور کلی قیمت آجر سه سانت نما در مقایسه با سایر آجر ها ارزانتر و به صرفه تر می باشد و به همین جهت نیز از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد.


کلام آخر:


در این مقاله در خصوص آجر نمای سه سانتی، کاربردها و قیمت آن مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای ما مفید بوده باشد و با بیان نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب وبسایت آجر سامان یاری فرمائید.

گروه کارخانجات آجر سامان یزد، از سال 1361 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع آجر، آجر فشاری، بلوک دیواری  و بلوک های سقفی همچنین بلوک های فوم دار شروع کرده و بخشی از سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده است. تمامی محصولات تولیدی گروه آجر سامان یزد دارای نشان استاندارد ISO 9001 میباشد.

تعداد نظرات : 0