لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

مزایای بلوک پرلیت

بلوک پرلیت یکی دیگر از انواع بلوک دیواری بسیار سبک می باشد که در امر ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد. با توجه به وزن سبک این نوع بلوک نصب آن بسیار آسان و راحت است همچنین استفاده از آن موجب افزایش سرعت و کاهش هزینه های اجرایی پروژه نیز می شود.
اکنون در این مقاله قصد داریم به مزایای این بلوک بپردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.



سبک وزن بودن بلوک پرلیت

بلوک دیواری پرلیت در مقایسه با دیگر بلوک های دیواری، از جمله بلوک سفالی، دارای وزن بسیار سبکی است. از این رو هنگام ساختمان سازی برای کاهش هزینه های اجرایی از این نوع بلوک استفاده می کنند. همچنین ازآنجایی که نیروی زلزله با وزن ساختمان رابطه مستقیمی دارد، با استفاده از این بلوک تاحد ممکن از خسارت های ناشی از زلزله جلوگیری می شود.



عایق بودن بلوک پرلیت در برابر صدا

نوعی مولکول درساخت بلوک پرلیت به کارمی رود که از خاصیت جذب صوت بالایی برخوردار است. به همین دلیل از این نوع بلوک بیشتر برای ساختن اماکن عمومی مثل مدارس، بیمارستان و هتل ها استفاده می شود.



عایق بودن بلوک پرلیت در برابرحرارت

عایق بودن بلوک پرلیت به همراه آجر فشاری در برابر حرارت،20 برابر دیگر بتن های معمولی می باشد و همین خاصیت موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه های تاسیساتی یک ساختمان می شود. بنابراین یکی دیگر از دلایل استفاده از این نوع بلوک، عایق بودن آن در برابر حرارت است.


ضداشتعال بودن بلوک پرلیت در برابر آتش


از آنجایی که بلوک پرلیت در برابر آتش مقاوم است وتا 3 الی 4 ساعت در برابر آن دوام می آورد، بهترین گزینه برای کف و سقف های ضد حریق می باشد.



قابلیت برش و میخ پذیری بلوک پرلیت:

بلوک پرلیت به دلیل ساختار متفاوتش در برابر وسایل برشی نظیر اره دارای مقاومت بسیاری است. همچنین در برابر وارد شدن میخ نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.



ریزش کمتر


بلوک های پرلیتی در مقایسه با بلوک های سفالی، کمتر دچار ریزش و پرتی می شوند.



استحکام بالا


این نوع بلوک ها در برابر فشار بین20 تا 50 کیلوگرم برسانتی متر مربع از مقاومت مناسبی برخوردار هستند. همچنین در برابر فشار 84 کیلیوگرم بر سانتی متر مربع مقاومت دارند.



قابلیت اتصال با انواع ملات

در هنگام ساخت و ساز می توان این نوع بلوک را با هرنوع ملاتی نظیر ملات ماسه، سیمان و آب به كار برد.



کلام آخر

در این مقاله درمورد مزایای استفاده از بلوک پرلیت در ساختمان سازی به طور کامل توضیحاتی دادیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجر سامان با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب بهتری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.



 

آجر فشاری





 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0