لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با سقف تیرچه کرومیت و مزایای آن

سقف ها دارای سیستم های متفاوتی هستند که هرکدام از آنها ساختار و ویژگی مخصوص به خود را دارند. سقف تیرچه کرومیت یکی از انواع بلوک های سقفی می باشد. این نوع سقف دارای ویژگی و مزایای بسیاری است به همین دلیل یکی از پرکاربرد ترین نوع سقف ها می باشد.این نوع سقف را اجزای مختلفی نظیر میلگردهای حرارتی تشکیل می دهند.(جهت خرید بلوک دیواری کلیک کنید)
در این مقاله قصد داریم درمورد سقف تیرچه کرومیت و مزایای آن توضیحاتی بدهد تا شما عزیزان با آن آشنا شوید؛ پس ما را در این امر یاری کنید.


سقف تیرچه کرومیت چیست؟


سقف تیرچه کرومیت نوعی سقف تیرچه بلوک است و با شباهت های بسیاری بایکدیگر دارند. مثلا یکی از لزومات اجرای این دو سقف، استفاده از انواع بلوک سقفی است. برای اجرای این نوع سقف از تیرچه های کرومیت استفاده می شود. برای اجرای این نوع سقف نیازی به شمع نیست بنابراین سرعت اجرای آن افزایش می یابد. همچنین بصورت همزمان می توان بیش از 2 سقف را اجرا کرد. به عبارت دیگر می توان گفت سقف کرومیت همان سقف های تیرچه بلوک با تیرچه فلزی جان باز هستند.
تیرچه های کرومیت از نظر ظاهری بسیار شبیه به تیرچه های فندوله ای هستند. با این تفاوت که ورق های فولادی جایگزین میلگردهای تحتانی موجود در تیرچه های فندوله ای و پروفیل های نبشی جایگزین میلگردهای فوقانی هستند.
تیرچه های کرومیت دارای خیز اندکی به سمت بالا هستند بنابراین برای بتن ریزی نیازی به استفاده از جک زیر آن نیست. این نوع سقف می تواند وزن وارده شده به سقف در زمان بتن ریزی را تا رسیدن به استحکام و مقاومت اولیه تحمل کند. تیرچه های کرومیت این نوع سقف دارای وزن نسبتا پایینی هستند به همین دلیل اجرا کردن آن آسان و در کمترین زمان انجام می شود.


مزایا سقف تیرچه کرومیت:


1- سقف کرومیت نسبت به سقف تیرچه بلوک، نیاز به بتن کمتری دارد که این امر موجب سبک وزن بودن سقف و کاهش هزینه های اجرایی می شود.

2- سقف تیرچه کرومیت دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است. به همین دلیل به تنهایی قادر است وزن بتن خیس، بلوک سقفی و سایر عوامل اجرایی را تحمل کند. بنابراین درهیچ کدام از عملیات اجرایی آن نیازی به شمع بندی نیست. این امر موجب کاهش هزینه های اجرا و افزایش سرعت اجرا می شود.
3- استفاده از این نوع سقف درساختمان های بیش از 2 طبقه دارای 2 مزیت است. اول اینکه میتوان چند سقف را بصورت همزمان و بدون نیاز به شمع بندی اجرا کرد. دوم اینکه در مصرف هزینه های اجرایی صرفه جویی می شود.


کلام آخر


درمقاله فوق درمورد سقف تیرچه کرومیت و مزایای آن توضیحاتی دادیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با پنل MPS و کاربرد آن دیدن کنید.



 

آجر فشاری





 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0