لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با نحوه اجرای سقف عرشه فولادی(قسمت دوم)

به سقف هایی سقف عرشه فولادی می گویند که آنها را با استفاده از دو عنصر ورق های فولادی گالوانیزه ذوزنقه ای شکل تحتانی و برش گیرها تولید می کنند. این نوع سقف با استفاده از آرماتور بندی و بتن ریزی بر روی ورق های فولادی اجرا می شود. تیرهای فرعی استفاده شده در بین تیرهای اصلی یک سازه جزو بخش های اصلی سقف های عرشه فولادی محسوب می شوند.(جهت خرید آجر فشاری کلیک کنید)



مراحل اجرای سقف عرشه فولادی(قسمت دوم)


* نصب کردن برش گیر یا گل میخ


در مرحله دوم از اجرای سقف عرشه فولادی باید برش گیرها نصب شوند. وظیفه این برش گیرها اتصال دادن صفحه های گالوانیزه به ستون های اصلی است.جنس گل میخ ها فلزی و محکم است. بنابراین با استفاده از آنها صفحه ها را به ستون محکم می کنند که این امر موجب ایجاد شدن اتصال دائمی و قدرتمند می شود.


* آرماتور بندی


آرماتور بندی با استفاده از میلگرد، برای تقویت کردن سقف و افزایش تحمل بار آن، انجام می شود. در این مرحله می توان از میلگردهای معمولی آجدار و یا مدل های امروزی و جدیدتر آن استفاده کرد.


* بتن ریزی


بتن ریزی آخرین مرحله در اجرای سقف های عرشه فولادی است. از بتن جهت پوشاندن سطح ورق های گالوانیزه و آرماتور استفاده می شود. بتن حاوی عیارهای مختلفی است که این امر بستگی دارد در بتن از چه میزان سیمان استفاده شده باشد. عیار مناسب بتن را می توان با توجه به شماره سقف و بار وارده به آن انتخاب کرد. انتخاب بتن با عیار مناسب باعث کاهش هزینه بتن ریزی و افزایش مقاومت و دوام سقف می شود.
درمقاله فوق درمورد نحوه اجرایی کردن سقف عرشه فولادی توضیحاتی دادیم که امیداواریم مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با سقف های کامپوزیتی و مزایای آن دیدن کنید.




 

آجر فشاری





 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0